۰ نفر

معاون رییس جمهور آمریکا؛

ضعف دموکراسی بزرگترین تهدید علیه ایالات متحده است

۶ دی ۱۴۰۰، ۰:۵۵
کد خبر: 593538
ضعف دموکراسی بزرگترین تهدید علیه ایالات متحده است

معاون رییس جمهورایالات متحده گفت که وضعیت ضعیف دموکراسی آمریکا را بزرگترین تهدید علیه این کشور می‌داند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، معاون رییس جمهور ایالات متحده در مصاحبه با شبکه  خبری «سی‌بی‌اس» که روز یکشنبه پخش شد، گفت که وضعیت ضعیف دموکراسی آمریکا را بزرگترین تهدید این کشور می‌داند.

به نوشته وبگاه «نشنال» «کامالا هریس» معاون رییس جمهور ایالات متحده، در پاسخ به سئوالی درباره ارزیابی وی از بزرگترین خطر امنیت ملی که ایالات متحده با آن مواجه است، گفت: «صادقانه بگویم، یکی از آنها دموکراسی ماست. »

هریس گفت که سران جهان اغلب در جلسات خود از او در مورد حق رای در ایالات متحده می‌پرسند. او گفت که این فهرست شامل «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان نیز بود.

هریس به درخواست خودش رهبری مخالفت دولت «جو بایدن» رییس جمهور آمریکاعلیه تلاش‌های جمهوریخواهان برای محدود کردن حق رای را برعهده دارد. در اوایل سال جاری، دموکرات‌ها در سنا نتوانستند قانونی را برای حمایت از حقوق رای در سراسر کشور با رای ۵۰-۵۰ حزبی تصویب کنند.

وی در این باره گفت: «ما هر کاری را که برای تحت فشار قرار دادن کنگره برای رسیدگی به این موضوع لازم باشد انجام خواهیم داد و بررسی خواهیم کرد. من معتقدم که حقوق رای یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروز ما به عنوان افراد و سران با آن روبرو هستیم.»

هریس در خاتمه گفت: «من تسلیم نمی‌شوم. رییس‌جمهور نیز تسلیم نمی‌شود.»

معاون رییس جمهوری آمریکا پیشتر نیز از کنگره این کشور خواسته بود دسترسی شهروندان به صندوق‌های رای را افزایش دهد. هریس گفت، حوادث ششم ژانویه، دغدغه بزرگی در ناخودآگاه ما شده است و قوانینی که بسیاری از ایالت‌ها علیه رای‌دهندگان تصویب کرده‌اند، در راستای تلاش‌های برای محروم کردن شهروندان آمریکا از دموکراسی بوده است.

رییس جمهور آمریکا چندی قبل از قانونگذاران این کشور درخواست کرد به‌طور ریشه‌ای حادثه حمله به کنگره را که به گفته او بحرانی وجودی برای دموکراسی در آمریکا ایجاد کرد، مورد بررسی قرار دهند.

بایدن در بیانیه‌ای نوشت: «حتی در زمان جنگ‌های داخلی [آمریکا] نیز شورشی‌ها به کنگره که سنگر دموکراسی ما است، حمله نکردند.این کار اعتراض نبود بلکه بی‌نظمی بود. این کار بحرانی وجودی و آزمونی برای توان بقای دموکراسی ما بود و یک یادآوری ناراحت کننده در این زمینه بود که درخصوص دموکراسی ما هیچ تضمینی وجود ندارد.»