۰ نفر

ثبات و امنیت منطقه و تجاوز ناپذیری خط قرمز ایران است

۱ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰
کد خبر: 592373
 ثبات و امنیت منطقه و تجاوز ناپذیری خط قرمز ایران است

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان دیدار و بر ضرورت همکاری با ایران و بر قراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز چهارشنبه با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان دیدار و بر ضرورت همکاری با ایران و بر قراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از دفتر شورای امنیت ارمنستان، در این نشست، «محمود احمدی بیغش» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران از فرصتی که برای دیدار با «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان  به دست آمده قدردانی کرد.

گریگوریان نیز به نوبه خود ضمن خوشامدگویی به بیغش تاکید کرد که روابط دوستانه ارمنستان و ایران اخیراً به شدت رو به رشد بوده است.

این مقام ایرانی به نقش و اهمیت منطقه قفقازجنوبی برای ایران اشاره و تاکید کرد که ثبات و امنیت منطقه و تجاوز ناپذیری خط قرمز ایران است و تهران هیچ تغییر ارضی در منطقه را تحمل نخواهد کرد.

گریگوریان نیزبا بیان خطوط قرمز ارمنستان بر ضرورت ایجاد «دوره صلح» که ارمنستان پیش از این مطرح کرده بود و با اولویت‌های سیاست خارجی ایران همخوانی دارد، تاکید کرد. گریگوریان همچنین افتتاح راه آهن ایروان، نخجوان، جلفا را مهم دانست و تاکید کرد که این امر موجب توسعه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد شد.

«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان نیز به تازگی در پیامی تولد آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران را تبریک گفت و افزود، گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به نفع مردم دو کشور قابل تقدیر است.

 رئیس جمهور ارمنستان در پیام خود  خاطر نشان کرد: «یقین دارم با توجه به تجربه و مدیریت ماهرانه شما جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و همسایه ما پیشرفت چشمگیری در تضمین پیشرفت و شکوفایی اقتصادی خواهد داشت.»

در ادامه این پیام آمده است: «خوشحالم اشاره کنم که ارمنستان و ایران به طور مداوم توسعه روابط را دنبال می کنند. کشورهای ما با دوستی نزدیک که مبتنی بر ارزش‌های مشترک تاریخی و تمدنی است، پیوند خورده اند. گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به نفع مردم دو کشور قابل تقدیر است.»

وی خاطرنشان کرد که روابط همسایگی ارمنستان و ایران همچنان با صمیمیت خاص، اعتماد متقابل و احترام خاص دو ملت متمایز است.