۰ نفر

دستگیری دیپلمات آمریکایی در ترکیه

۱ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۵۶
کد خبر: 592369
دستگیری دیپلمات آمریکایی در ترکیه

پلیس ترکیه اعلام کرد که یک دیپلمات آمریکایی را به دلیل فروش گذرنامه خود به یک شهروند سوریه دستگیر کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، پلیس ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد ماه گذشته یک دیپلمات آمریکایی را به دلیل فروختن گذرنامه‌اش به یک شهروند سوریه دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»  پلیس استانبول اعلام کرد که این دیپلمات آمریکایی با نام اختصاری «D.J.K» را که در سفارت ایالات متحده در بیروت شاغل بود شناسایی کردند.

پلیس استانبول گفت که تصاویر ویدئویی از مبادله لباس این دیپلمات آمریکایی  با یک سوری در فرودگاه استانبول قبل از تحویل گذرنامه دیپلماتیک به او حکایت دارد .این شهروند سوری در بخش کنترل گذرنامه شناسایی شده بود.

در بیانیه پلیس آمده است که این دیپلمات در حالیکه  ۱۰۰۰۰ دلار در یک پاکت با خود حمل می‌کرد، دستگیر شد و همچنان در بازداشت به سر می‌برد. وزارت امور خارجه ایالات متحده تاکنون در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

روابط بین ترکیه و ایالات متحده در سال‌های اخیر به دلایل مختلف دچار تنش شده است. ترکیه چندی پیش هم یکی از کارکنان مقر دیپلماتیک آمریکا درترکیه را به ارتباط با کودتای نافرجام ۲۰۱۶ متهم و بازداشت کرد. خرید سامانه موشکی اس‌۴۰۰ سوریه یکی از دیگر حوزه‌های تنش در روابط آنکارا و واشنگتن است.

خبرگزاری «آناتولی» نیز در این رابطه گزارش داد که پلیس فرودگاه به یک مسافر سوری که  از استانبول قصد پرواز با آلمان را داشت مشکوک شد و در بازپرسی از وی و کنترل دوربین‌های امنیتی مشخص شدکه دیپلمات آمریکایی گذرنامه خود را به او داده  بود و این دو  لباس‌هایشان را باهم عوض کرده بودند. 

به گزارش آناتولی، دیپلمات آمریکایی به بازداشتگاه منتقل شده ولی مسافر سوری به طور مشروط آزاد شده است.