۰ نفر

تاکید عمران خان بر همکاری‌های مرزی با ایران

۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷
کد خبر: 591319
تاکید عمران خان بر همکاری‌های مرزی با ایران

وزیر خارجه کشورمان با نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دیدار و گفت‌وگوی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با عمران خان، نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان در حاشیه نشست اضطراری وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد برگزار شد.

62124460

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پاکستان، با تاکید بر ضرورت همکاری تمام کشورهای اسلامی در رساندن سریع کمک های بشردوستانه به افغانستان تاکید کرد.

امیر عبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به موضوعات سیاسی در افغانستان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان حمایت کرده و در این ارتباط ضمن باز نگهداشتن مرزهای خود آماده همه گونه همکاری با تمام کشور ها برای رساندن کمک ها به مردم افغانستان است.

وزیر خارجه کشورمان تنها راه حل صلح و ثبات نهایی در افغانستان را تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام دانسته و در این ارتباط بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با همسایگان افغانستان، کشورهای منطقه و سازمان ملل برای تسهیل شکل‌گیری دولتی فراگیر در افغانستان توسط خود افغانها تاکید کرد.

مسائل دوجانبه ایران و پاکستان خصوصاً موضوع همکاری‌های مرزی بخش دیگری از مطالب مطروحه توسط وزیر امور خارجه کشورمان بود.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت دانستن نقش جمهوری اسلامی در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان، از موضوع تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت کرد و بر ضرورت کمک به مردم افغانستان در شرایط حاضر خصوصاً با توجه به رسیدن زمستان و نبود سوخت و مواد غذایی تاکید کرد.

عمران‌خان با توجه به ضرورت گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور ضمن مرور زمینه های مختلف همکاری های دو کشور،  همکاری های مرزی خصوصاً تجارت مرزی و تشکیل توسعه بازارچه های مرزی را مورد تاکید قرار داد.