۰ نفر

ترامپ: لعنت به نتانیاهو

۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 588573
ترامپ: لعنت به نتانیاهو

رییس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از رفتار نتانیاهو برای تبریک زودهنگام به بایدن پس از انتخابات آمریکا، گفت که اگر من نبودم، تاکنون اسرائیل نابود شده بود.

به گزارش  روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت، «دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا در گفتگوی اخیر خود با «باراک راوید» خبرنگار وب سایت «واللا» اسرائیل، انتقاداتی تند و بی سابقه علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  فارس،  ترامپ گفت: هیچکس به اندازه من برای نتانیاهو کار نکرده است. کسی به اندازه من برای اسرائیل تلاش نکرده است. جولان معامله بزرگی بود. من این (معامله) را پیش از انتخابات انجام دادم و خدمت بزرگی به نتانیاهو کردم.

وی همچنین در خصوص آنچه وی، معامله جولان خواند، تاکید کرد: برخی گفتند که این هدیه (به نتانیاهو) ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد. من این اقدام را پیش از برگزاری انتخابات انجام دادم و این خیلی به وی کمک کرد. نتانیاهو بدون من (در انتخابات) شکست می‌خورد. به لطف من در انتخابات به تساوی رسید.

ترامپ با انتقاد از رفتار نتانیاهو با خود گفت: ولی نتانیاهو نخستین کسی بود که سراسیمه برای تبریک به بایدن رفت. وی فقط به بایدن تبریک نگفت، بلکه با انتشار پیامی ویدئویی ضبط شده این کار را انجام داد. این کار اشتباه بزرگی بود. من وی را نخواهم بخشید. لعنت به او!

در همین حال، وب سایت خبری عرب ۴۸ نیز بخش دیگری از اظهارات ترامپ در همین گفتگو را منتشر کرده است. به نوشته این وب سایت، ترامپ در ادامه سخنان خود گفت: اگر من (به ریاست جمهوری آمریکا) نمی‌رسیدم، تصور می‌کنم اسرائیل نابود می‌شد.

وی همچنین افزود: میان آنها (نتانیاهو و بایدن) هیچ دوستی وجود نداشت؛ اگر وجود داشت با ایران توافق امضا نمی‌کردند. آنها بار دیگر این کار را تکرار خواهند کرد. اگر به توافق هسته‌ای برگردند، اسرائیل تا حد زیادی در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.