۰ نفر

پلوسی: ترامپ را به خاطر حمله ششم ژانویه نمی‌ بخشم

۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱
کد خبر: 588367
پلوسی: ترامپ را به خاطر حمله ششم ژانویه نمی‌ بخشم

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به شدت از دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق به دلیل شورش مرگبار ۶ ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا که تقریباً یک سال پیش رخ داد، انتقاد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، نانسی پلوسی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در کنگره گفت: من هرگز رییس‌جمهور سابق ایالات‌متحده و حامیانش و قلدرهایش را که به ساختمان کنگره فرستاد، به خاطر ضربه‌ای که به کارکنان ما وارد شد، نمی‌بخشم.

به گزارش  یاهونیوز؛ پلوسی گفت که کارکنان جوان کنگره به ویژه از خشونت‌های آنروز که چندین کشته برجای گذاشت، متزلزل شده‌اند. او خطاب به ترامپ و حامیانش گفت شما نمی توانید آن را پاک کنید.

دادستان‌ها علیه بیش از ۷۰۰ نفر به دلیل شرکت در حمله خشونت آمیز به ساختمان کنگره، برای متوقف ساختن روند تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر گذشته، اتهاماتی را مطرح کرده‌اند.

پلوسی افزود که از کار انجام شده توسط کمیته کنگره که اکنون در مورد حمله ۶ ژانویه تحقیق می‌کند، "بسیار مفتخر" است. این کمیته در حال حاضر به دنبال اطلاعاتی در مورد میزان مشارکت ترامپ و همکاران نزدیکش در برنام‌ ریزی اعتراضات که در نهایت به خشونت کشیده شد و نیروهای طرفدار ترامپ به افسران پلیس حمله کردند و ساختمان کنگره را غارت کردند.