۰ نفر

انریکه مورا: چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین بازمی‌گردیم

۱۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۳
کد خبر: 586575
انریکه مورا: چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین بازمی‌گردیم

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات لغو تحریم‌ها علیه ایران گفت که هیئت‌های مذاکره کننده روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین باز خواهند گشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات لغو تحریم‌های ایران خبر داد که هیات های مذاکره کننده روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین باز خواهند گشت.

وی در ادامه گفت: «رایزنی‌های ادامه خواهد داشت و همه طرف‌ها به مطالعه تمامی پیشنهادات خواهند پرداخت».

انریکه مورا اضافه کرد: «رایزنی‌های مثمر ثمری را با هیئت مذاکره کننده جدید ایرانی آغاز کردیم».

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا افزود: «زمان نامحدود نخواهد بود و نیاز به اقدام فوری احساس می‌شود».

 نشست اختتامیه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) بعدازظهر امروز (جمعه) در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ از روز دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در هشتم آذر ماه در وین رسما آغاز شد. هیأت مذاکره کننده ایرانی که روز شنبه وارد وین شده بود پیش از آغاز رسمی مذاکرات رایزنی‌هایی را به صورت دوجانبه با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین هیأت‌های روسیه و چین داشت. پس از برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در روز دوشنبه نیز مقرر شد از صبح سه شنبه کارگروه رفع تحریم‌ها تشکیل جلسه دهد.

 در ترکیب تیم ایرانی این بار دو معاون از وزارت امور خارجه (معاونان دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌المللی) و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی حضور داشتند. براساس اعلام جمهوری اسلامی ایران، هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی و اقتصادی در این نشست شرکت کرده و این ترکیب خود تأییدی بر اراده ایران برای حصول نتیجه است.

هیأت ایرانی در مدت حضورش در وین رایزنی‌های دوجانبه‌ای را با انریکه مورا و همچنین با روسای هیأت‌های انگلیس، فرانسه و آلمان با حضور انریکه مورا داشت.

روز پنجشنبه نیز رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای هیات‌های مذاکره کننده در وین در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یافت و متون پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارگروه‌های رفع تحریم‌ و موضوعات هسته‌ای نیز عصر و شب پنجشنبه با حضور هیأت‌های کارشناسی ایران و گروه ۱+۴ تشکیل جلسه داد و در این جلسات نیز درباره متون و پیشنهادات مطرح شده از سوی ایران گفت‌وگو صورت گرفت.

باقری همچنین عصر پنجشنبه با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد و این گفت‌وگوها را سازنده و مثمرثمر با هدف تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس خواند.