۰ نفر

دیدار وزیرخارجه اسراییل و رییس جمهور فرانسه درباره برجام

۹ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۳۶
کد خبر: 585855
دیدار وزیرخارجه اسراییل و رییس جمهور فرانسه درباره برجام

یاییر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به پاریس سفر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سفر لاپید به فرانسه در ادامه سفر سه روزه او به لندن صورت می‌گیرد. او در لندن یک قرارداد ضد ایرانی در زمینه‌های سایبری، تجاری و دفاعی امضا کرد.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده لاپید در پاریس با «امانویل ماکرون»، رییس‌جمهور فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

طبق اعلام فرانسه، لاپید و ماکرون گفت‌وگوی مفصلی درباره مذاکرات وین داشتند که از روز دوشنبه آغاز شده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به فرانسه گفت اسراییل معتقد است که ایران صرفاً در حال خرید زمان در گفت‌وگوها با هدف پیش بردن برنامه هسته‌ای خود و برخورداری از تخفیف‌های تحریمی است.

یاییر لاپید تأکید کرده لازم است قدرت‌های جهانی برای حالت فرضی شکست گفت‌وگوها یک «برنامه جایگزین» یا «پلان بی» تدوین کنند.

او گفت: «بعد از سال‌ها به مواضع اسراییل گوش داده می‌شود و مواضع اسراییل قاطعانه است. تحریم‌ها علیه ایران نباید حذف شوند. تحریم‌ها باید تشدید شوند و تهدید باورپذیر نظامی بایستی [علیه ایران] وجود داشته باشد.»

دیدار ماکرون و لاپید، یک روز بعد از گفت‌وگوی تلفنی رییس‌جمهور فرانسه با سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران صورت می‌گیرد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از امروز در پایتخت اتریش آغاز شد. این نخستین دور از این گفت‌وگوها در دولت «سید ابراهیم رییسی»، رییس‌ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کردهرفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.