۰ نفر

پنج کشته در حمله خودرویی در ویسکانسین

۲ آذر ۱۴۰۰، ۶:۵۶
کد خبر: 583376
پنج کشته در حمله خودرویی در ویسکانسین

مقامات شهر ویسکانسین اعلام کردند که بر اثر برخورد یک وسیله نقلیه به رژه کریسمس در بعد از ظهر یکشنبه در واکشا در ایالت ویسکانسین، پنج نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، سی‌ان‌ان گزارش داد؛ حساب کاربری رسمی شهر واکشا در توییتر نوشت: «این اعداد ممکن است با جمع‌آوری اطلاعات اضافی تغییر کنند. بسیاری از مردم خود به بیمارستان‌های منطقه منتقل شده‌اند.» شاهدان حادثه دهشتناک را اینگونه توصیف کردند: افرادی که پس از عبور یک خودروی شاسی‌بلند قرمز رنگ که یکی پس از دیگری نقش بر زمین می‌شدند. این حادثه به وقت محلی در ساعت ۱۶ و ۳۹ دقیقه رخ داد.

دانیل پی.تامپسون، رییس پلیس واکشا گفت که افسران در حال همکاری با پزشکی قانونی شهرستان واوکشا برای شناسایی قربانیان هستند. تامپسون می‌گوید «یک فرد مرتبط با این حادثه در بازداشت است»، اما نمی‌گوید که آیا راننده خودروی شاسی‌بلند بوده است یا خیر. رییس پلیس واکشا روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: «تحقیقات هنوز در خصوص این حادثه ادامه دارد.» او ادامه داد که در میان زخمی‌ها نیز تعدادی کودک وجود دارند.

تامپسون این موضوع را هم گفت که یک افسر پلیس کل گلوله‌های اسلحه خود را برای متوقف کردن خودرو خرج کرده اما موفق به این کار نشده است. او اما تاکید کرد که هیچکدام از ناظران این حادثه در صحنه مورد اصابت گلوله قرار نگرفتند. تامپسون در پاسخ به این سوال که آیا متقابلا از سوی خودروی شاسی‌بلند، گلوله‌ای شلیک شده است یا نه گفت که به اعتقاد او هیچ گلوله‌ای از این خودرو شلیک نشده است. تامپسون افزود: «در حال حاضر مشخص نیست که آیا حادثه یکشنبه یک اقدام تروریستی بوده است یا خیر.» وی تاکید کرد: «صحنه حادثه در حال حاضر امن و امان است.»

مرکز پزشکی آئورورا سامیت، بیمارستانی در شهر کوچک واوکشا، یکشنبه شب به سی‌ان‌ان گفت که در حال درمان ۱۳ بیمار است. یکی از مسوولین بیمارستان با ارائه جزییات بیشتر تصریح کرد: وضعیت سه نفر وخیم، چهار نفر در وضعیت خیلی وخیم و شش نفر در وضعیت مناسب هستند. در بیانیه بیمارستان هم آمده است: «ما عمیقاً از تراژدی بی‌معنای امروز متأسفیم و قلب‌هایمان با جامعه واکشا است.

بیمارستان کودکان ویسکانسین، یک بیمارستان کودکان در میلواکی، اعلام کرد که در حال مداوای ۱۵ بیمار زخمی است. تا یکشنبه شب هم هیچ مورد مرگ و میر دیگری گزارش نشده است. واکشا در حدود ۲۰ مایلی غرب مرکز شهر میلواکی واقع شده است. بیمارستان فرودترت در میلواکی - تنها تروماسنتر سطح یک در جنوب شرقی ویسکانسین -  به سی‌ان‌ان تأیید کرد چندین زخمی نیز به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند اما از شرایط آنها خبری نداد. مراکز ترومای سطح یک معمولاً از بیماران بدحال مراقبت می‌کنند.

   شب خندانی که به تراژدی ختم شد

ویدیویی که سی‌ان‌ان به دست آورده است، لحظه برخورد خودرو با عابران را نشان می دهد. یک خودروی شاسی‌بلند «USV»، قرمز رنگ در حال برخورد با فردی است که در یک گروه راهپیمایی شرکت کرده است، سپس وسیله نقلیه به حرکت خود ادامه می‌دهد و قبل از اینکه دور شود، با چند نفر دیگر در گروه و جمعیت برخورد و از روی آنها عبور می‌کند.

آنجلا اوبویل که در آپارتمانی در طبقه پنجم مشرف به مسیر رژه زندگی می‌کند، به سی‌ان‌ان گفت: «در بالکن نشسته بودم که ناگهان صدای جیغ شنیدم، سرم را چرخاندم و دیدم ماشین آمد و داخل جمعیت گویی شخم می‌زند. این همان گروهی بودند که از مقابل بالکن من در حال عبور بودند.» وی ادامه داد: «او دست‌کم با دو نفر برخورد کرد و از روی آنها عبور کرد. سپس راه خود را در همان بلوک ادامه داد و در نهایت فرار کرد.» بویل می‌گوید که صدای جیغ می‌شنید و صدای عده‌ای که نام فرزندان‌شان را فریاد می‌زدند. او افزود: «این چیزی نبود که می‌خواستم ببینم. بسیار ترسناک بود.»

کیلی استارال، کارآموز «میلواکی ژورنال سنتینل» که شاهد این حادثه بود، به پاملا براون از سی‌ان‌ان گفت: «احتمالاً حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از رژه، یک USV قرمز رنگ از وسط خیابان عبور کرد و پس از آن فریادهای زیادی شنیده شد. احتمال می‌دادیم که شاید بابانوئل را دیده‌اند، اما یک SUV قرمز رنگ بود که به افراد زیادی برخورد می‌کرد و بدون توقف به راه خود ادامه می‌داد.» استارال ادامه داد که پس از عبور این خودرو متوجه شدیم که چند نفری روی زمین افتاده‌اند.

استارال در توصیف خود از زخمی‌ها گفت: «در همان نقطه کوچکی که من نشسته بودم، دقیقا روبروی من، احتمالاً چهار نفر بودند. طبیعتا تعداد زیادی از مردم دویدند تا شرایط آنها را بررسی کنند. من معتقدم که آن چهار نفر افرادی که روبروی من بودند هنوز نفس می‌کشیدند، اما بی‌حرکت بودند.»

   مدارس تعطیل شدند

تامپسون گفت که جاده های این منطقه حداقل به مدت ۲۴ ساعت بسته خواهند ماند. مقامات شهری گفتند که مشاغل در مسیر جاده ای که این حادثه در آن رخ داده است باید روز دوشنبه بسته بمانند. به همین منظور روز گذشته جاده‌ای که در آن حادثه رخ داده بود، دیروز بسته بود. پلیس واکشا پس از این حادثه یک هشدار فوری به تلفن‌های همراه در منطقه ارسال کرد و از کسانی که «۲ کیلومتری حادثه بودند، خواست فورا در محل خود پناه بگیرند. البته تامپسون گفت که دیگر این هشدار مهم نیست و همه‌چیز حالت عادی به‌خود گرفته است. با این حال مدارس واکشا روز دوشنبه اعلام کردند که تعطیل هستند. معلوم نیست که کلاس‌ها امروز سه‌شنبه از سر گرفته خواهد شد یا نه؟

مقامات مدارس واکشا در بیانیه‌ای گفتند: مشاوران این مدارس بر سر کار خود حاضر هستند و دانش‌آموزانی که نیاز به مشاور دارند می‌توانند برای دریافت خدمات به مدارس رجوع کنند.»

پل فارو، مدیر اجرایی واکشاکانتی گفت که تازه شرکت در رژه با همسرش را تمام کرده بود که متوجه آژیر پلیس شده است. فارو درخواست دعا برای جامعه کرد و گفت که با، شاون ریلی، شهردار و تونی اورز، فرماندار در تماس بوده است. فرماندار در توییتر گفت: من امشب برای واکشا و همه بچه‌ها، خانواده‌ها و اعضای جامعه که تحت تاثیر این اقدام بیهوده قرار گرفته‌اند دعا می‌کنم. من از اولین واکنش‌نشان‌دهندگان و افرادی که به سرعت کمک کردند سپاسگزارم. منتظر اطلاعات بیشتر هستم.»

تونی اورز در حالی منتظر اطلاعات است که هنوز پلیس به‌طور رسمی اعلام نکرده است که این حادثه تروریستی بوده است یا نه و هیچ گروهی نیز مسوولیت حمله را تا لحظه تنظیم گزارش به عهده نگرفت.