۰ نفر

کرملین ادعای برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرد

۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۹
کد خبر: 583285
کرملین ادعای برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرد

سخنگوی کرملین از افزایش هیجانات در غرب در رابطه با برنامه‌های ادعا شده روسیه برای حمله به اوکراین انتقاد کرد و نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز احتمالی خارجی در ارتباط با این ادعاها هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آمریکا گفت: این هیجان و حملات عصبی به صورت مصنوعی ایجاد شده است. آنهایی که نیروهای مسلح خود را به خارج از کشور اعزام می‌کنند، در حال حاضر ما را به انجام "فعالیت‌های نظامی غیرمعمول" در خاک خودمان متهم می‌کنند.

پسکوف همچنین آمریکا و ناتو را به خاطر افزایش فعالیت‌های تحریک‌آمیزشان در مرزهای روسیه از طریق نزدیک کردن زیرساخت‌های نظامی و همچنین نیروهای مسلح‌شان محکوم کرد.

وی به ناتو درخصوص فراهم کردن تسلیحات مدرن برای اوکراین هشدار داد و گفت، این کشورها با این کار اوکراین را درخصوص انجام رفتارهای بی‌پروا و تلاش برای حل مسائل‌شان از طریق زور و نیروهای نظامی تحریک می‌کنند.

سخنگوی کرملین تصریح کرد: اوکراین به احتمال زیاد به دنبال انجام اقدامی برای حل مشکلات خود از طریق راه‌های نظامی و ایجاد فاجعه‌ای دیگر برای خود و برای دیگران در اروپاست. این چیزی است که اوکراین می‌خواهد و تلاش می‌کند تا تحت پوشش مانورهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه، کشتی‌های ناتو در دریای سیاه و سربازان آمریکایی و انگلیسی در این منطقه که تعدادشان روز به روز زیاد می‌شود، به آن برسد.

کرملین این هشدارها را در پی بیانیه‌های آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرد که گفته بود واشنگتن نسبت به فعالیت‌های نظامی روسیه در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین نگران است. به گفته بلینکن، واشنگتن می‌ترسد که مسکو به اوکراین حمله کند و این نگرانی‌های خود را با متحدان اروپایی به اشتراک گذاشته است. این در حالی است که کرملین مرتبا چنین چیزی را رد کرده است.

در همین حال، مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا هفته گذشته گفته بود که پنتاگون هیچ چیزی نمی‌بیند که نشان دهد نیروهای روسیه برای حمله به اوکراین در روزهای آتی آماده می‌شود.

اظهارات وی در حالی مطرح شد که رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که آمریکا به اتحادیه اروپا نسبت به این احتمال هشدار داده و ارائه یک واکنش مشترک هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ نظامی را پیشنهاد داده است.   

در مقابل، مسکو این ادعاها را که روسیه به زودی قصد حمله به اوکراین را دارد به عنوان یک کمپین اخبار جعلی علیه روسیه محکوم کرد. کرملین این گزارشات درباره بسیج نظامی روسیه در امتداد مرز با اوکراین را رد و خاطرنشان کرد که در گذشته نیز ثابت شده است که اتهامات مشابه درباره حمله روسیه به اوکراین جعلی و نادرست است.