۰ نفر

همه به دنبال تنیسور چینی

۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۶:۵۶
کد خبر: 582700
همه به دنبال تنیسور چینی

یک افشاگری از سوی تنیسور مشهور چینی موجب شد که او احتمالا دستگیر یا ربوده شود و حالا گمانه‌ زنی‌ ها برای پیدا کردن وی افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، پنگ شوآی، تنیسور زن مشهور چینی در یک شبکه اجتماعی چین مدعی شد که توسط معاون نخست‌وزیر سابق چین مورد تجاوز قرار گرفته است و به‌رغم اینکه ساعاتی پس از انتشار این مطلب، او آن را پاک کرد، دیگر از وی خبری نشد. چین اما مدعی است که وی خود را مخفی کرده است. با این ادعا حالا سازمان ملل و ایالات متحده روز جمعه خواستار اثبات محل اختفای پنگ شوآی شدند؛ درحالی‌که نگرانی‌ها درباره سلامتی ستاره تنیس چینی افزایش یافته است. به گزارش الجزیره، این بازیکن از زمانی که در دوم نوامبر ادعا کرد توسط معاون سابق نخست‌وزیر چین مورد تجاوز جنسی قرار گرفته، در ملأ عام دیده نشده است.

ستارگان تنیس، ارگان‌های ورزشی، دولت‌ها و مدافعان حقوق بشر همگی از این زن ۳۵ساله حمایت کرده‌اند. او در پستی که اکنون حذف شده در ویبو گفته بود ژانگ گائولی او را مجبور به رابطه جنسی کرده است. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت جو بایدن، رییس‌جمهوری ایالات متحده از چین می‌خواهد که «مدرک مستقل و قابل تایید» درباره محل اختفای پنگ ارائه کند و «نگرانی عمیق» خود را درباره بازیکن سابق تنیس دو نفره جهان ابراز کرد. سازمان ملل هم بر تحقیقات کاملا شفاف درباره ادعاهای پنگ تاکید کرده است.

لیز تروسل، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل به خبرنگاران در ژنو گفت: «داشتن مدرکی دال بر محل سکونت و سلامت او بسیار مهم است. ما خواستار تحقیقاتی با شفافیت کامل درباره ادعای او مبنی بر تجاوز جنسی هستیم.» تنیس‌بازانی از جمله نائومی اوزاکا، سرنا ویلیامز و نواک جوکوویچ، برترین بازیکن مرد جهان نیز حمایت خود را از این ورزشکار چینی اعلام کرده‌اند. جوکوویچ که به فینال کاپ ATP در شهر تورین ایتالیا رسیده است، گفت: «این وحشتناک است.

 

 

منظورم این است که یک نفر گم شده است. کل جامعه تنیس باید از او و خانواده‌اش حمایت کنند و مطمئن شوند که او سالم و سلامت است.» جوکوویچ همچنین از بیانیه انجمن تنیس زنان (WTA) مبنی بر اینکه آمادگی دارد روابط تجاری سودآور خود را با چین بر سر پنگ قطع کند، حمایت کرد. جوکوویچ گفت: «اگر مسابقاتی را در خاک چین بدون حل این وضعیت برگزار کنید، کمی عجیب خواهد بود. بنابراین می‌دانم که چرا WTA چنین موضعی اتخاذ کرده است.»

قهرمان سابق مسابقات دو نفره ویمبلدون و اوپن فرانسه ادعا کرد که ژانگ، که در سال ۲۰۱۸ بازنشسته شد، او را در طول یک رابطه طولانی‌مدت، مجبور به داشتن رابطه جنسی کرده است. چین تا حد زیادی درباره این ستاره تنیس سکوت کرده است و روز جمعه نیز وزارت امور خارجه همچون همیشه پاسخ داد و گفت از جزئیات این مساله آگاهی ندارد.

ژائو لی‌جان، سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت که این موضوع یک سوال دیپلماتیک نیست و من از وضعیت آگاه نیستم.

 تحمل صفر

پست پنگ به سرعت از حساب تاییدشده وی در وایبو، پلت‌فرم رسانه اجتماعی محبوب چین حذف شد؛ اگرچه اسکرین‌شات‌هایی از این اتهام به‌طور گسترده به اشتراک گذاشته شد. پس از آن هم بحث در این مورد متوقف شد و از ایمیل پنگ، به شبکه دولتی CGTN و اتحادیه تنیس زنان فرستاده شد که حالش خوب است و در خانه‌اش در حال استراحت است و اینکه ادعای وی درباره تجاوز صحت ندارد. سایمون صحت ایمیل را زیر سوال برد و روز جمعه گفت: اتحادیه تنیس زنان جهان در یک نقطه عطف با چین قرار دارد و به همه تلاش‌ها برای برقراری ارتباط و صحبت مستقیم با پنگ ادامه می‌دهد. پنگ که نماینده چین در المپیک پکن، لندن و ریودوژانیرو بود، اولین شهروند چینی نیست که به‌طور ناگهانی در شرایط نامشخص از دید عموم ناپدید می‌شود. جک ما، بنیان‌گذار بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک جهان علی‌بابا، در اکتبر ۲۰۲۰ پس از انتقاد از قوانین دولتی در یک سخنرانی ناپدید شد. اندکی پس از آن، فروش قابل توجهی از سهام توسط Ant Group، واحد پرداخت آنلاین این گروه، توسط مقامات در آخرین لحظه متوقف شد؛ اما در ژانویه امسال دوباره در یک ویدیو ظاهر شد؛ ولی اشاره‌ای به ناپدید شدن خود نکرد. فن بینگ‌بینگ، هنرپیشه هالیوودی که کاربر پرکار شبکه‌های اجتماعی بود، در سال ۲۰۱۸ به مدت سه ماه ناپدید شد. بعدا مشخص شد که او در حبس خانگی به سر می‌برد؛ درحالی‌که او به‌دلیل فرار مالیاتی تحت بازجویی قرار داشت. اما حالا ادعاهای پنگ برای اولین بار جنبش افشاگرانه «من هم» را وارد بالاترین رده‌های حزب کمونیست حاکم چین کرده است.