۰ نفر

ورود نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به کابل

۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبر: 581001
ورود نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به کابل

نماینده ویژه کشورمان در امور افغانستان صبح امروز در صدر یک هیات رسمی وارد کابل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما ؛ «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رییس جمهور کشورمان در امور افغانستان و هیات همراه وی در فرودگاه کابل مورد استقبال جمعی از مسئولان طالبان قرار گرفت.

قرار است کاظمی قمی در سفر سه روزه به کابل با ملا «محمد حسن آخوند» رئیس کابینه، «ملابرادر» معاون اول ریاست کابینه و ملا «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان دیدار و درباره موضوعات مختلف افغانستان از جمله مسائل مهاجران، مسائل منطقه‌ای، همکاری‌های اقتصادی، تشکیل دولت فراگیر و کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان گفتگو کند.

پیش از این نیز استانداران قبلی و فعلی خراسان رضوی در دو ماه اخیر به افغانستان سفر کردند و توافقنامه ۱۶ ماده‌ای درباره تقویت روابط تجاری، امور مرزی و همکاری‌های اقتصادی میان افغانستان و ایران به امضاء رسید.

حسن کاظمی قمی، بلندپایه‌ترین مقام ایرانی است که از زمان روی کارآمدن طالبان و تشکیل کابینه موقت طالبان به افغانستان سفر می‌کند.

طالبان نیز همواره به تقویت و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی با کشور‌های همسایه و منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده اند و به دنبال گسترش روابط خود در عرصه‌های مختلف هستند.

پیش از این هم وزرای خارجه ترکمنستان، ازبکستان، قطر، پاکستان و روئسای سازمان‌های بین المللی نیز به افغانستان سفر و بیشتر درباره کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور و روابط و همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری با مسئولان طالبان رایزنی کرده بودند.