۰ نفر

اعطای مدال به سربازان آمریکایی حاضر در حمله موشکی ایران

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 580329
اعطای مدال به سربازان آمریکایی حاضر در حمله موشکی ایران

واشنگتن پست از اعطای مدال به سربازان آسیب دیده در حمله موشکی ایران به عین الاسد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایلنا ؛  ارتش آمریکا در سالروز «کهنه سربازان آمریکا» به ۳۳ نفر از سربازانی که در  حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد آسیب مغزی دیده‌اند، مدال «قلب ارغوانی» می‌دهد.

به گزارش واشنگتن پست، مقامات دفاعی گفتند که ارتش در حال ارزیابی این موضوع است که آیا ده‌ها نیروی  آمریکایی به دلیل آسیب‌های مغزی که در حمله موشکی بالستیک ایران در عراق تقریباً دو سال پیش متحمل آسیب  شدند، شایسته شناسایی و تقدیر  هستند یا خیر، اقدامی که تاکید می‌کند یکی از مهم‌ترین بحران‌های سیاست خارجی در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، شدیدتر از آن چیزی بود که او و دیگر مقامات آمریکایی در آن زمان اعلام کردند.

یک مقام دفاعی که نخواست نامش فاش شود گفت که ارتش در حال بررسی اعطای مدال به حداقل ۳۳ نفر از نظامیان آسیب دیده در حمله ۸ ژانویه ۲۰۲۰ به پایگاه هوایی عین الاسد است، در صورت تایید، این پرسنل به حداقل ۳۰ سرباز دیگر می‌پیوندند که قبلاً جایزه را به دلیل تحمل جراحات در این حادثه دریافت کرده‌اند.

جفری هانسن، یک کاپیتان بازنشسته ارتش که از این حمله جان سالم به در برد، گفت که بسیاری از سربازانی که تحت نظارت او بودند، با عواقب این حمله دست و پنجه نرم می‌کنند و یک نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده است.

هانسن با اشاره به استرس پس از سانحه گفت: "من سربازان زیادی دارم که مشکلاتی مانند استرس حمله، مشکلات حافظه، سردردهای بد دارند. "