۰ نفر

گفت‌ و گوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای اماراتی

۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸
کد خبر: 579878
گفت‌ و گوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای اماراتی

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزیران خارجه ایران و امارات متحده عربی در خصوص روابط دوجانبه، زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های توسعه آن در راستای منافع مشترک بحث و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، عبدالله بن زاید آل نهیان در این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرده که امارات متحده عربی به دنبال همکاری مشترک با ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست و مبارزه با چالش‌ تغییرات اقلیمی است.

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی شهریور گذشته نیز در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تبریک به مناسبت انتصاب ایشان به عنوان وزیرامورخارجه، با مرور دیدارهای گذشته فی مابین و سابقه دوستی، بر روابط خوب دو کشور همسایه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر امورخارجه کشورمان نیز ضمن تشکر از تماس تلفنی و تبریک انتصاب، بر روابط مستحکم و پایدار دو کشور تاکید و با  مرور تحولات منطقه بر اهمیت رایزنی های دو کشور در مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.