۰ نفر

العامری: اجازه دخالت در نتایج انتخابات را نمی‌دهیم

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹
کد خبر: 579606
العامری: اجازه دخالت در نتایج انتخابات را نمی‌دهیم

رییس ائتلاف الفتح گفت: به هیچ طرف بین‌المللی اجازه نخواهیم داد که در نتایج انتخابات دخالت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «هادی العامری»، رییس ائتلاف الفتح در دیدار با «علی رضا گونای» سفیر ترکیه در بغداد گفت: به هیچ طرف بین‌المللی اجازه مداخله در نتایج انتخابات را نمی‌دهیم.

به گزارش میدل ایست نیوز، العامری تصریح کرد: گروه‌های سیاسی معترض به تقلب در انتخابات به پیگیری این پرونده با هیئت قضایی مسئول رسیدگی به شکایت‌ها ادامه خواهند داد.

رییس ائتلاف الفتح در ادامه گفت: عراق به پیگیری پرونده اخراج همه نیروهای خارجی ادامه خواهد داد زیرا قانون اساسی عراق اجازه نمی‌دهد که هیچ نیروی خارجی در اراضی این کشور حضور داشته باشد.

وی افزود:  اجازه تهدید امنیت کشورهای منطقه از سوی گروه‌های مخالف مسلح را هم نخواهیم داد.

 دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه و لزوم ایجاد روابط قوی بین عراق و ترکیه و حل اختلافات و وضعیت امنیتی مشترک، توسعه مناسبات تجاری و افزایش سرمایه‌گذاری برای ایجاد فرصت‌های شغلی بحث و تبادل نظر کردند.

 کمیساریای عالی انتخابات عراق روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که شمارش دستی آرا  در حوزه‌هایی که درخواست تجدید نظر درباره نتایج آن شده بود، به پایان رسیده است.

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق، دهم اکتبر(18 مهر 1400) برگزار شد، اما گروه‌ها و  ائتلاف‌های سیاسی مهمی از جمله الفتح و دولت قانون و جریان تحت رهبری سید عمار حکیم به نتایج اولیه اعلام شده اعتراض کرده‌اند و از زمان اعلام نتایج اولیه، اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف آغاز شده که همچنان ادامه دارد.