۰ نفر

واکنش رییس جمهور عراق به حمله تروریستی علیه الکاظمی

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵
کد خبر: 578434
واکنش رییس جمهور عراق به حمله تروریستی علیه الکاظمی

برهم صالح رییس جمهور عراق می گوید که حادثه تروریستی المقدادیه در استان دیالی عراق تلاشی نفرت انگیز برای بر هم زدن ثبات عراق و نشانه ضرورت وحدت صفوف عراقی ها است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از   ایرنا، حمله تروریستی شامگاه سه شنبه به روزستای «الهواشه» بخش المقدادیه دیالی عراق تاکنون بیش از ۱۰ کشته از عشایر شیعه بنی تمیم بر جای گذاشته است. برخی منابع از ۱۳ کشته و ۷ زخمی و ربوده شدن چند تن دیگر از فرزندان عشایر در دیالی خبر داده اند. همچنین این منابع خبری اعلام کردند ۴ تن از قربانیان، به دست تروریست ها سربریده شدند.

برهم صالح رییس جمهور عراق در توییتی نوشت: حادثه تروریستی بزدلانه علیه مردم ما در دیالی تلاشی نفرت انگیز برای بر هم زدن ثبات عراق و یادآوری ضرورت وحدت بخشی به صفوف، حمایت دستگاه های امنیتی، بستن حفره ها (امنیتی)، سبک نشمردن خطر داعش و اهمیت ادامه تلاش ملی برای پایان دادن به پسماندهای آن در کل منطقه است.

‌مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حمله تعهد داده است آن را بی پاسخ نگذارد.

این حمله خونبار در حالی انجام می شود که منابع آگاه و رسانه های مقاومت از ماه ها پیش بارها درباره تحرکات داعش در دو استان همجوار دیالی و صلاح الدین و جابجا شدن تروریست ها با بالگردهای آمریکایی در این منطقه با هدف تهدیدسازی در مرزهای غربی ایران خبر می دهند.