۰ نفر

اقدام جالب رهبر کره شمالی

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۲۱
کد خبر: 577736
اقدام جالب رهبر کره شمالی

رهبر کره شمالی تصاویر پدر و پدربزرگ خود را از ساختمان‌های رسمی حذف می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جماران، روزنامه تایمز گزارش داد: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، در تلاشی برای دور شدن از سایه اجدادش و تأیید شایستگی های خود به عنوان یک رهبر قهرمان تصاویر پرتره پدر و پدربزرگ خود که بنیان‌گذار این کشور است را از ساختمان های رسمی حذف کرده است.

این روزنامه انگلیسی به نقل از آژانس جاسوسی کره جنوبی نوشت از اصطلاح جدید "کیم جونگونیسم" در محافل دولتی استفاده می شود، در حالی که رسانه های دولتی کره شمالى از کیم به عنوان "رهبر بزرگ" یاد می کنند، اصطلاحی که قبلاً برای اشاره به پدربزرگش «کیم ایل سونگ» استفاده می شد. 

این روزنامه خاطرنشان کرد که معنای اصطلاح «کیم جونگونیسم» روشن نیست، این اصطلاح یک ایده سیاسی خاص را توصیف نمی کند و ممکن است چیزی بیش از تأیید عظمت و خرد کیم نباشد، این اصطلاح به استقلال کره شمالی اشاره میکند. نه تنها استقلال از غرب، بلکه استقلال از بلوک کمونیستی که در دوران جنگ سرد یکی از اعضای آن بود.

 دواصطلاحات کیمیل سونگیسم و کیمجونگیلیسم  (Kimilsungism وkimjongilism) در دهه هفتاد و هشتاد پدیدار شد و به پدربزرگ و پدر کیم به عنوان واکنش به استقلال آنها از سیاست های اتحاد جماهیر شوروی در دوران حکومت آنها نسبت داده می شود. 

روزنامه تایمز با توصیف بی سابقه بودن این تغییرات نوشت رهبر کره به اقتدار خود بسیار مطمئن است.

لازم به ذکر است سال 2014 رهبر کره شمالی تصویر پدربزرگ و موسس کشورش را از روی اسکناس‌های جدید کره شمالی حذف کرد.