۰ نفر

توقیف کشتی الجزایری در شمال فرانسه

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
کد خبر: 577727
 توقیف کشتی الجزایری در شمال فرانسه

در حالی که تنش‌ها میان الجزایر و فرانسه همچنان ادامه دارد، یک کشتی باری الجزایری در فرانسه توقیف شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ادامه تنش‌های فرانسه و الجزایر، فرانسه از جمعه گذشته یک کشتی باری الجزایر به نام «ساوره» را در بندر «برست» (شمال فرانسه) توقیف کرده است.

شبکه «المیادین» به نقل از منابع آگاه نوشت، دلیل توقیف این کشتی عدم پرداخت سه تا شش ماهه حقوق خدمه کشتی توسط شرکت الجزایری عنوان شده است.

در ادامه این گزارش آمده، فرانسه اعلام کرده، کشتی توقیف شده قبل از حرکت نیز باید چند نقص فنی را برطرف کند و محل اسکان خدمه را که وضعیت اسفناکی داشته، سامان دهد.

اختلافات فرانسه و الجزایر از آنجا شدت گرفت که «امانویل ماکرون» رییس جمهور فرانسه اخیرا طی اظهاراتی گفت، رییس جمهور الجزایر در یک رژیم بی‌نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است. ماکرون همچنین مدعی شد که پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزایر وجود نداشته و آنها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

ریاست جمهوری الجزایر در واکنش به این سخنان ماکرون بیانیه‌ای صادر و اظهارات وی را دخالت در امور داخلی الجزایر تلقی کرد. در این بیانیه گفته شد: «در پی اظهارات منسوب به رییس جمهور فرانسه که هیچ منبع رسمی نیز آن را رد نکرد، الجزایر بر مخالفت قاطع با هر دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی این کشور تاکید می‌کند».

در پی این اظهارنظر و تشدید تنش میان الجزایر و فرانسه، عبدالمجید تبون رییس جمهور الجزایر که بارها از وجود توطیه علیه کشورش به دلیل مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مقابله با توطیه‌‌ها علیه جهان عرب هشدار داده، دستور بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای نظامی فرانسه را صادر کرد و سفیر الجزایر را از پاریس فراخواند.