۰ نفر

سازمان ملل هشدار داد؛

بحران آوارگان در افغانستان

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵
کد خبر: 577433
بحران آوارگان در افغانستان

سازمان ملل متحد با بیان اینکه با فرارسیدن فصل سرما نیاز به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان افزایش می‌یابد، اعلام کرد در حال حاضر ۳.۵ میلیون نفر به دلیل جنگ و ناامنی‌ در افغانستان آواره شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) امروز چهارشنبه با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت ناگوار بی‌جاشدگان داخلی، اعلام کرد که در حال حاضر ۳.۵ میلیون نفر به دلیل جنگ و ناامنی‌ آواره شده‌اند.

به گفته این نهاد وابسته به سازمان ملل، یک هواپیمای حامل کمک‌های زمستانی به کابل رسیده و قرار است در میان نیازمندان توزیع شود.

سازمان ملل تاکید کرد: در آستانه زمستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه به سرعت در حال افزایش است و بسیاری از خانواده‌های فاقد سرپناه بوده و حتی کسانی که به محلات اصلی خود برگشته‌اند، خانه‌هایشان بر اثر درگیری‌ها تخریب شده است.

این سازمان در ادامه در گزارش خود با بیان اینکه 700 هزار نفر طی سال جاری در افغانستان آواره شدند، افزود: سال‌ها جنگ و ناامنی باعث آوارگی 3 و نیم میلیون نفر در افغانستان شده  و این سازمان تلاش دارد برای 500 هزار آواره داخلی در زمستان آتی کمک بشردوستانه فراهم کند. 

سازمان ملل تاکید کرده که از تمام ظرفیت‌های زمینی، هوایی و دریایی برای پاسخ به بحران انسانی در افغانستان استفاده خواهد کرد.