۰ نفر

امارات از اتباعش در لبنان خواست به کشور بازگردند

۹ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۱۲
کد خبر: 576471
امارات از اتباعش در لبنان خواست به کشور بازگردند

وزارت امور خارجه امارات به دنبال اخراج سفیر لبنان در ابوظبی پس از اظهارات قرداحی درباره یمن، از شهروندان خود در لبنان خواست تا «به وطن بازگردند».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در بیانیه روز یکشنبه وزارت امور خارجه آمده است: «با توجه به حوادث کنونی و بر اساس تصمیم گرفته شده برای جلوگیری از سفر اتباع اماراتی به لبنان که هم‌زمان با تصمیم امارات برای خروج دیپلمات‌های خود از لبنان اتخاذ شده است وزارت امور خارجه از همه شهروندان خود در لبنان می‌خواهد که هر چه زودتر به امارات بازگردند».

«خالد عبدالله بلهول» معاون وزیر امور امارات گفت: «وزارت امور خارجه به منظور تمایل همیشگی امارات برای پیگیری شرایط اتباع خود در خارج از کشور و تضمین امنیت آنها، همه اقدامات لازم را برای تسهیل بازگشت شهروندان خود از لبنان انجام داده است».

وزارت خارجه امارات دیروز (شنبه) هم اعلام کرد که ابوظبی تصمیم گرفته دیپلمات‌هایش را از بیروت خارج کرده و به شهروندانش نیز توصیه کرده به لبنان سفر نکنند.

این وزارتخانه عنوان کرده است: خروج دیپلمات‌هایمان از بیروت در همبستگی با عربستان است. امارات همچنین تصمیم گرفته شهروندانش را از سفر به جمهوری لبنان بازدارد.

جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان روز دوشنبه گذشته با شرکت در برنامه «پارلمان ملت» شبکه تلویزیونی الجزیره حمله ائتلاف سعودی را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وی در پاسخ به سوالی درمورد موضعش درباره جنگ یمن گفته بود: ملتی از خودشان دفاع می‌کنند آیا به کسی تجاوز می‌کنند؟ به نظر من این جنگ یمن پوچ است و باید متوقف شود.

در پی اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان پیرامون یمن، عربستان روز جمعه سفیرش در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواست ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند.

بسیاری از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به تبع ریاض تدابیری را در حق لبنان در واکنش به آنچه آن را "اهانت" و "غرض‌ورزی" در حق عربستان و امارات خوانده‌اند، لحاظ کرده‌اند.