۰ نفر

لاوروف: مسکو با هرگونه تغییر در توافق هسته‌ای مخالف است

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۳۲
کد خبر: 576428
لاوروف: مسکو با هرگونه تغییر در توافق هسته‌ای مخالف است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو با هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران مخالف است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پایان نشست سران گروه ۲۰ در رم به خبرنگاران گفت: با توجه به احتمال از سرگیری مذاکرات بر سر احیای برجام تا پایان نوامبر گفت که مسکو مخالف هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران است.

لاوورف تاکید کرد: هر گونه اضافه‌کردن و هر گونه برداشتی بجز شکل اولیه غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه ظاهراً طرف‌ها می‌خواهند به احیای توافق برسند، افزود: آن را می‌توان فقط به شکلی که در سال ۲۰۱۵میلادی توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد احیا کرد و ما کاملاً از چنین رویکردی حمایت می کنیم.  

تاکنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان اعضای برجام برای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران هفته گذتشه در در سفر به مسکو اعلام کرد که هدف ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران است .

 باقری همچنین در تشریح نتایج سفر هیات ایرانی به بروکسل گفت: هدف ما در مذاکرات با ۱+۴ لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران است،  بر همین اساس ما در خصوص شرایط، اقتضائات و دست یابی به نتایج ملموس با طرف اروپایی گفت و گو کردیم.