۰ نفر

افشای سفر محرمانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عربستان

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸
کد خبر: 575957
افشای سفر محرمانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عربستان

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم به ریاض و دیدار با مقامات سعودی خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، نشانه‌های نزدیک‌تر شدن تل آویو و ریاض به یکدیگر زیاد شده است. پرواز مبهم هواپیما‌های اختصاصی میان رژیم اشغالگر و سعودی با انتشار خبری در این خصوص در رسانه‌های دشمن همزمان شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند بنی گانتس از سفر محرمانه‌ای به سعودی بازگشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از باشگاه خبرنگاران، ربط دادن بین دو خبر، این احتمال قوی را مطرح می‌کند که هواپیمای اختصاصی صهیونیستی که از فرودگاه بن گورین به سمت سعودی برخاسته بود، حامل بنی گانتس بود تا با مقامات سعودی دیدار کند. این سفر به صورت کاملا محرمانه و شاید این سفر به درخواست سعودی انجام شده است. افشاگری صهیونیست‌ها درباره دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی باعث شد که ریاض به میزان زیادی در تنگنا قرار گیرد به همین سبب نیز سفر بنی گانتس کاملا محرمانه انجام شد.

این تحول با افشاگری پایگاه اینترنتی اقتصادی صهیونیستی گلوبس همزمان شده است. گلوبس فاش کرد شرکت‌های سعودی با رژیم اشغالگر از طریق بحرین و امارات، چندین قرارداد امضا کرده اند. گلوبس به نقل از یک مسئول اقتصادی در کشور‌های حاشیه خلیج فارس نوشت عملا قرارداد‌هایی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بین دو طرف امضا شده و این کار از طریق شرکت‌های ثالثی در امارات و بحرین انجام شده است.

گلوبس مدعی شد: سعودی‌ها می‌خواهند دانش و فناوری بخرند و به جنبه امنیتی و نیاز ریاض به سامانه‌های اسرائیلی در رویارویی با انصارالله در یمن و نیز رویارویی با ایران متمرکز شده اند.

از طرف دیگر سعودی‌ها تلاش می‌کنند روابطشان را با دولت آمریکا بهبود بخشند که از زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی اندکی آسیب دیده است و از طرف دیگر ریاض از تلاش‌های واشنگتن برای احیای توافقنامه هسته‌ای خوشش نمی‌آید.

پایگاه اینترنتی اقتصادی صهیونیستی گلوبس اذعان کرد که تحولات در مسئله ایران، دارای اهمیت ویژه‌ای در خصوص امکان دستیابی به هرگونه توافقنامه‌ای بین تل آویو و ریاض است.