۰ نفر

هشدار به کارمندان در نیوزلند؛ یا واکسن یا اخراج!

۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۴۲
کد خبر: 575842
هشدار به کارمندان در نیوزلند؛ یا واکسن یا اخراج!

نخست وزیر نیوزیلند، به کارمندان دولت دستور داد در عرض یک ماه واکسن بزنند؛ در غیر این صورت اخراج خواهند شد.

به گزارش تلگراف، جاسیندا آردن، نخست وزیر نیوزیلند، به کارمندان دولت دستور داد در عرض یک ماه واکسن بزنند؛ در غیر این صورت اخراج خواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس دستورالعمل جدید، مشاغلی که در تماس نزدیک با افراد جامعه و مراجعین خود هستند باید از آنها گواهی واکسن درخواست کنند. همچنین برای تداوم فعالیت اماکنی از جمله آرایشگاه ها، کافه ها، رستوران ها و سالن های ورزشی ضرورت دارد کارکنان در برابر کروناویروس واکسینه شوند.

نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد که ۴۰ درصد از نیروی کار این کشور باید تا پایان نوامبر (یک ماه دیگر) به طور کامل واکسینه شوند؛ این کشور در تلاش است تا با واکسیناسیون ۹۰ درصد از جمعیت خود به ایمنی جمعی برسد.

وی یادآور شد: این الزام به این معنی است که با کارکنان و معلمان به طور مساوی رفتار می‌شود و نقش مهمی در کمک به به حداقل رساندن انتشار ویروس در مکان‌های پرخطر با کاهش احتمال ورود کووید به کسب و کار در وهله اول ایفا می‌کنند.

پزشکان، داروسازان، پرستاران و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی باید تا دسامبر به طور کامل واکسینه شوند، در حالی که معلمان و کارکنان آموزش و پرورش تا پایان ژانویه فرصت دارند. دولت نیوزیلند برای واکسیناسیون ۹۰ درصد از جمعیت ۱۲ ساله و بالاتر واجد شرایط تلاش خواهد کرد تا به قرنطینه برای همیشه پایان دهد.