۰ نفر

باقری مطرح کرد؛

نزدیکی مواضع میان ایران و روسیه در خصوص مذاکرات۱+۴

۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۰۳
کد خبر: 575805
نزدیکی مواضع میان ایران و روسیه در خصوص مذاکرات۱+۴

معاون سیاسی وزیرامور خارجه کشورمان، با اشاره به نزدیکی مواضع میان ایران و روسیه در خصوص مذاکرات ۱+۴، از توافق دو کشور بر تداوم رایزنی‌ها با هدف هماهنگی هر چه بیشتر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در حاشیه سفر به مسکو در مصاحبه‌ با خبرگزاری اسپوتنیک در توضیح اهداف سفر خود به روسیه با  توصیف اهمیت توسعه روابط دو جانبه میان ایران و روسیه، بر همکاری‌های بین المللی میان تهران و مسکو تاکید کرد.

باقری ضمن اشاره به نزدیکی مواضع میان ایران و روسیه در خصوص مذاکرات ۱+۴ ، از توافق دو کشور بر تداوم رایزنی‌ها با هدف هماهنگی هر چه بیشتر خبر داد.

وی اظهار کرد: ایران تنها کشوری است  که تعهدات خود در چارچوب برجام را به انجام رسانده است و  این در حالی است که از سویی طرف آمریکایی با نقض برجام و قطع‌نامه ۲۲۳۱ سازمان ملل  و از سوی دیگر کشورهای اروپایی با عدم اجرای مفاد برجام، عملا تعهدات خود را نادیده گرفته‌اند.

 علی باقری در بخشی از این مصاحبه  تاکید کرد که کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران، حتی در تامین اقلام بشردوستانه مانند دارو نیز به تعهدات خود عمل نکردند.