۰ نفر

بازگشایی نمایندگی دیپلماتیک اروپا در کابل

۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۲۶
کد خبر: 574423
بازگشایی نمایندگی دیپلماتیک اروپا در کابل

یک روزنامه انگلیسی خبر داد که اتحادیه اروپا قصد دارد تا هیات دیپلماتیک خود را به کابل بارگرداند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روزنامه «فایننشال تایمز» انگلیس در گزارشی نوشت که اتحادیه اروپا قصد طی ماه‌های آتی، هیات دیپلماتیک خود را به کابل بازگرداند تا ارتباط با طالبان را افزایش دهد.

بر اساس گزارش این نشریه، ماه پیش یک هیات دیپلماتیک به افغانستان اعزام شد تا امکان بازگشت نمایندگان اتحادیه اروپا به این کشور بررسی شود.

طالبان سپتامبر گذشته از تمامی کشورهای جهان درخواست کرد که سفارتخانه‌های خود را بازگشایی کنند.

در آگوست گذشته، اتحادیه اروپا تمامی کارمندان هیات‌های خارجی و خانواده‌هایشان را از افغانستان خارج کرد.

«ولادیمیر پوتین»، رییس‌جمهور روسیه نیز اخیرا در سخنانی تصریح کرد که مسکو در حال حرکت به سمت به رسمیت شناختن گروه طالبان است.

گروه طالبان یکشنبه (۱۵ اوت/۲۴ مردادماه) بعد از خروج «اشرف غنی»، رییس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد. تحلیلگران ورود نیروهای طالبان را به منزله خاتمه تلاش‌های ۲۰ ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان به بعد حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشت.