۰ نفر

رایزنی امیرعبداللهیان با وزرای خارجه ونزوئلا و عمان

۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۰:۰۴
کد خبر: 568461
رایزنی امیرعبداللهیان با وزرای خارجه ونزوئلا و عمان

وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با همتای عمانی، با اشاره به وقوع طوفان اخیر در این کشور، اظهار کرد: ایران آماده هرگونه مساعدت به عمان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی دوشنبه شب با بدر البوسعیدی وزیر امورخارجه عمان، ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت آن کشور در حادثه طوفان اخیر، اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه مساعدتی را بیان داشت.

وزیرامورخارجه با اشاره به روابط ممتاز دو کشور، بر گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه و عملیاتی کردن طرح‌های مشترک توافق شده تاکید نموده و سلام گرم رییس محترم جمهوری برای سلطان عمان را ابلاغ کرد.

وزیرخارجه عمان‌ نیز در این‌ تماس ضمن تشکر از ابراز همدردی  امیرعبداللهیان، اظهار داشت که درحال حاضر وضعیت از حالت بحرانی خارج شده و دولت وضعیت را تحت کنترل دارد.

بدر البوسعیدی ضمن ابراز رضایت از سطح و کیفیت روابط تاریخی و گسترده دو کشور، آمادگی مسقط برای گسترش هرچه بیشتر روابط را اعلام و اظهار امیدواری نمود در اولین فرصت امکان دیدار دو وزیر فراهم شود. وی همچنین سلام گرم سلطان عمان برای مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

مرکز ملی مدیریت اضطراری در عمان اعلام کرد که ۷ مورد مرگ جدید به دلیل طوفان گرمسیری شاهین ثبت شد؛ با احتساب فوتی‌های جدید، مجموع تلفات به ۱۰ نفر رسیده است.

رسانه‌ها تعداد تلفات طوفان شاهین در عمان را سه نفر اعلام کرده بودند.

بر اساس گزارش‌های پیشین، امدادگران، اجساد دو مرد را که در پی رانش زمین  در غرب پایتخت از خانه خود خارج شده بودند یافتند. یک کودک نیز در سیل ناگهانی در همان منطقه جان باخت و یک نفر دیگر مفقود شد.

گفت وگوی وزرای خارجه ایران و ونزوئلا درباره همکاری های اقتصادی دو کشور

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با فلیکس پلاسنسیا همتای ونزوئلایی خود در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و همکاریهای فی مابین رایزنی کرد.

دو طرف در این گفت وگوی تلفنی بر پیگیری توافقات و تهیه نقشه راه روابط دوجانبه و همچنین نهایی نمودن جزئیات پروژه های همکاریهای اقتصادی طی سفر آتی وزیرخارجه ونزوئلا به تهران که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، تاکید کردند.