۰ نفر

چهارمین محموله کمک‌ های ایران وارد افغانستان شد

۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۵
کد خبر: 568413
چهارمین محموله کمک‌ های ایران وارد افغانستان شد

در ادامه کمک‌های انسان دوستان جمهوری اسلامی ایران، چهارمین محموله کمکی از مرز زمینی وارد افغانستان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، چهارمین محموله کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مردم افغانستان ساعتی قبل از مرز «دوغارون» وارد این کشور شد.

این محموله توسط 6 دستگاه تریلی به حجم 94 تن شامل انواع مواد غذایی، اقلام بهداشتی و همچنین کپسول‌های اکسیژن به وزن 22 تن از مرز زمینی دوغارون وارد افغانستان شد تا در اختیار مردم این کشور قرار گیرد.

کشور افغانستان , جمهوری اسلامی ایران ,

سومین محموله از کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران چهارم مهرماه نیز شامل 15 تن مواد غذایی و دارو وارد افغانستان شده بود.

همچنین پیش از آن نیز محموله‌ای شامل 21 تن مواد غذایی از جمله برنج، روغن و دیگر اقلام خوراکی از طریق هوایی به کابل ارسال شده بود.

براساس تحقیقات اخیر «برنامه غذایی جهان»، در حال حاضر تنها 5 درصد از مردم افغانستان به غذای کافی 3 وعده در روز و با کیفیت دسترسی دارند.

«عارف حسین» مسئول بخش اقتصادی برنامه غذایی جهان دو هفته پیش با اعلام این موضوع گفته بود که حدود 50 درصد مردم افغانستان با نبود حداقل یک وعده غذا روبرو هستند.

وی با درخواست کمک فوری 200 میلیون دلاری برای رساندن مواد خوراکی به مردم آسیب‌پذیر افغانستان پیش از فرارسیدن فصل زمستان تاکید کرده بود که اگر کمک‌های فوری به این نهاد نرسد، ذخیره غذایی‌اش در افغانستان کمتر از یک ماه آینده تمام خواهد شد.