۰ نفر

وزیر امور خارجه ارمنستان:

راه‌ های جایگزین ارتباطی ایران به ارمنستان آماده بهره‌برداری است

۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۰
کد خبر: 568320
راه‌ های جایگزین ارتباطی ایران به ارمنستان آماده بهره‌برداری است

وزیر امور خارجه ارمنستان از گفت و گوهای خود وزیر امور خارجه ایران درباره روند احداث راه های ارتباطی خبر داد و گفت: راه‌های جایگزین ارتباطی ارمنستان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا؛ آرارات میرزویان روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیر عبداللهیان اظهار کرد: مذاکرات و گفت‌وگوها و بررسی‌هایی که با آقای امیرعبداللهیان داشتیم، بسیار خوب بود. در این مذاکرات  تاکید کردیم که سابقه دوستی ما به قرن‌ها پیش باز می‌گردد و توافق کردیم این راهبرد ادامه داشته باشد.

وزیر خارجه ارمنستان اضافه کرد: همچنین در جلسه امروز تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم  و من مساله قره باغ و تهاجم آذربایجان را به آقای وزیر گفتم.

وی با بیان اینکه مزدورانی از سراسر جهان در این  تهاجم حضور داشتند، اظهار کرد: با جمهوری آذربایجان توافق و تاکید کردیم اسیران جنگی سریع‌تر آزاد شوند اما این اتفاق نیفتاده است که این کار باید هرچه سریعتر انجام شود .

میرزویان خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد نشستی با حضور نمایندگان روسیه و جمهوری آذربایجان داشته باشیم و بازگشایی راه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و ما این آمادگی را داریم که راه‌ها بازگشایی شود.

وزیر امور خارجه ارمنستان تصریح کرد: تهاجم و دست‌اندازی جمهوری آذربایجان به ارمنستان جدیت ما را برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه به خطر می‌اندازد.

وی ضمن قدردانی از ایران برای اهمیت دادن به حفظ تمامیت ارضی ارمنستان افزود: همانطور که در نیویورک گفتم می‌توانیم روند گفت وگوها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را در چارچوب گروه مینسک اروپایی بازسازی کنیم و امروز هم بر این مساله تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه ارمنستان ادامه داد: یکی از موضوعات امروز بررسی وضعیت راه‌های ارتباطی و رفع محدودیت‌ها بود. آقای وزیر را از روند احداث راه‌ها آگاه ساختم و اعلام کردم که راه جایگزین ارتباطی آماده بهره‌برداری است.

میزوریان بیان کرد: مجددا تاکید می‌کنم رهبری دو کشور مصمم هستند و از هیچ کوششی در تمام راستا روابط دوکشور بهبود ببخشد و بدین ترتیب همه همکاری های اقتصادی و اجرای توافقات ادامه می‌یابد.

این دیپلمات ارشد ارمنستانی یادآورشد: مجددا تاکید می کنم رهبری ایران و ارمنستان بر ادامه همکاری‌ها مصمم هستند و از هیچ کوششی برای توسعه روابط دو کشور مضایقه نمی‌کنند.

وی  در پایان خطاب به همتای ایرانی خود گفت: بی صبرانه منتظر ملاقات شما در ایروان هستم.