۰ نفر

رییسی روز ملی جمهوری خلق چین را تبریک گفت

۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵
کد خبر: 567989
رییسی روز ملی جمهوری خلق چین را تبریک گفت

رییس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی و هفتاد و دومین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، ابراز امیدواری کرد در فصل نوین روابط دو کشور، همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتقا و گسترش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین، متن پیام آیت الله سید ابراهیم رییسی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای شی جین پینگ

رییس جمهوری خلق چین

فرارسیدن روز ملی و هفتاد و دومین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را به جناب‌عالی و ملت بزرگ چین صمیمانه تبریک می‌گویم.

موفقیت‌های شکوهمند چین طی دهه‌های اخیر، مرهون اتحاد و همبستگی ملت بزرگ آن کشور و رهبرانی خردمند همچون جناب‌عالی برای نیل به رشد و توسعه ملی بوده است.

تعهد پایدار چین به اولویت مساله «توسعه» در دستورکار سیاست جهانی، حکایت از چشم‌انداز چین واحد از یک نظم بین‌المللی عادلانه، مردم‌گرا و به نفع همه کشورها، بخصوص کشورهای درحال توسعه دارد.

ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ صلح‌طلب و شرکای جامع راهبردی می‌توانند با همراهی راهبردی و همکاری‌های برد- برد، زمینه تحقق چندجانبه گرایی حقیقی را فراهم آورند. قطعا اعتماد پایدار بین دو کشور می‌تواند بستر همکاری‌ها را در قالب ابتکار جاده- کمربند و همچنین برنامه جامع همکاری،گسترش دهد و همکاری‌های بین منطقه‌ای را به توسعه، ثبات و صلح تبدیل کند.

امیدوارم در فصل نوین روابط دو کشور، شاهد ارتقا و گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین عملیاتی کردن مشارکت راهبردی باشیم.

سلامتی و موفقیت آن‌جناب و بهروزی مردم جمهوری خلق چین را آرزومندم.

سید ابراهیم رییسی

رییس جمهوری اسلامی ایران