۰ نفر

بر اساس جدیدترین آمارها؛

پیروزی سوسیال‌ دموکرات‌ ها در انتخابات آلمان قطعی شد

۵ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۴
کد خبر: 566103
پیروزی سوسیال‌ دموکرات‌ ها در انتخابات آلمان قطعی شد

بر اساس جدیدترین آمارها، سوسیال دموکرات‌های آلمان با اختلاف اندکی در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی دست یافتند.

به گزارش روز دوشنبه بی.بی.سی بر اساس آخرین شمارش رسمی آرا، حزب سوسیال دموکرات آلمان با ۲۵.۸ درصد بیشترین رای را کسب کرده و حزب اتحادیه آلمان (اتحادیه دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی) با ۲۴.۱ در جایگاه دوم قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حزب سوسیال دموکرات با نامزدی اولاف شولتس موفق شده است ۲۵.۸ درصد آرا را از آن خود کند. به این ترتیب، این حزب بیش از پنج درصد بر آرای خود در قیاس با انتخابات دوره پیشین افزوده است.

حزب دموکرات مسیحی ۲۴.۱درصد آرا را کسب کرده است. به این حساب این حزب بیش از هشت درصد از آرای خود در انتخابات دوره پیشین پارلمان آلمان را از دست داده است.

همچنین حزب سبز از احزاب چپ آلمان با ۱۴.۶ درصد جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

این گزارش می افزاید : حزب دموکرات آزاد و آلترناتیو برای آلمان نیز به ترتیب با ۱۱.۵ و ۱۰.۵ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

این در حالی است که شمارش آرا به پایان نرسیده و نتایج انتخابات به طور رسمی اعلام نشده است اما به نظر نمی‌رسد شمارش کامل آرا تغییری در این ارزیابی ایجاد کند.

یشتر نیز نتایج نظرسنجی رسانه های آلمانی نشان داد که سوسیال دموکرات‌ها در آلمان با اختلاف کم پیروز انتخابات سراسری در این کشور می‌شوند.

خبرگزاری رویترز دیروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت: سوسیال دموکرات‌ها مدعی هدایت دولت برای اولین بار از سال ۲۰۰۵ و پایان دادن به دوره ۱۶ ساله حاکمیت محافظه کاران هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری ها پس از ۱۶ سال زمامداری آنگلا مرکل، اتحادیه احزاب مسیحی آلمان، متشکل از دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، به نازل‌ترین سطح آرا در طول تاریخ فعالیت خود سقوط کرده است.