۰ نفر

رایزنی امیرعبداللهیان و همتای فنلاندی در نیویورک

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۵۶
کد خبر: 564503
رایزنی امیرعبداللهیان و همتای فنلاندی در نیویورک

وزیر امور خارجه فنلاند در دیدار با همتای ایرانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، آمادگی این کشور را برای کمک به احیای برجام اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین دیدارهای دوجانبه صبح سه‌شنبه (امروز) به وقت محلی با همتایان خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و در خصوص آخرین وضعیت افغانستان، منطقه و مسائل دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار اظهار داشت: دولت جدید علاقه‌مند است روابط دوجانبه با فنلاند را با نشاط بیشتری پیگیری کرده و در این راستا برگزاری کمیته سیاسی دو کشور در اسرع وقت می‌تواند انرژی جدیدی به روابط دوجانبه بدهد و دولت از این ارتقای روابط حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دو کشور و همچنین برقراری پرواز مستقیم تهران - هلسینکی، بر ضرورت حمایت لازم از فعالیت‌های بخش خصوصی دو کشور تأکید کرد. 

وزیر خارجه فنلاند نیز در این دیدار با مروری بر روابط دوجانبه از جمله در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و محیط زیستی آمادگی برای گسترش روابط را اعلام و در این راستا از تشکیل اتاق بازرگانی مشترک به عنوان گامی در کمک به ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه ابراز خرسندی کرد. 

وزیر خارجه فنلاند همچنین آمادگی کشورش را برای هرگونه کمک به احیای برجام اعلام کرد.

 دعوت از امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست آتی گفت‌وگوهای منطقه‌ای در چارچوب فرآیند هلسینکی

وی همچنین ضمن اشاره به سابقه گفت‌وگوهای منطقه‌ای در چارچوب فرآیند هلسینکی، از وزیر امور خارجه کشورمان  برای شرکت در نشست آتی دعوت کرد. 

 امیرعبداللهیان امروز همچنین با وزرای خارجه هند، لوکزامبورگ و ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد. امیرعبداللهیان و وزیر خارجه عراق نیز با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

وزیر امور خارجه در تشریح حضور چهار روزه‌اش در نیویورک و انجام حدود ۵۰ ملاقات با همتایان و شرکت در جلسات مختلف، از برگزاری جلسه‌ای با حضور کارکنان دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن برای رسیدگی به مشکلات ایرانیان مقیم آمریکا خبر داد.