۰ نفر

حمایت وزیر امور خارجه لوکزامبورگ از احیای برجام

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۴۴
کد خبر: 564496
حمایت وزیر امور خارجه لوکزامبورگ از احیای برجام

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، آمادگی این کشور را برای توسعه رایزنی‌های دوجانبه با ایران اعلام کرد و از احیای برجام حمایت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه شنبه با «جان آسلبورن» وزیر  خارجه لوکزامبورگ دیدار  و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تلاشهای لوکزامبورگ برای ارتقاء روابط را ستود و گفت، برای آن احترام ویژه ای قائل است.

 امیر عبداللهیان در این دیدار ضمن تاکید بر سیاست خارجی متوازن جدید و آمادگی دولت جدید برای مرور روابط با اتحادیه اروپا بر ارتقاء این روابط مبتنی بر احترام و منافع متقابل تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران برای سالها به همه تعهداتش ذیل برجام عمل کرد اما  طرف‌های مقابل به طرق مختلف از عمل به تعهداتشان فاصله گرفته اند. آمریکا یک نقض دامنه دار و کامل داشته و تروئیکای اروپایی نیز دچار بی عملی و بی تفاوتی نسبت به تعهداتشان و همچنین منافع تعهدشده ایران ذیل برجام شده است.

آسلبورن  وزیر امور خارجه لوکزامبورگ  نیز در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای حسین امیرعبداللهیان در وزارت خارجه،  به سه دیدار قبلی خود از ایران اشاره  و بر ظرفیت های بسیار زیاد برای ارتقاء همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی لوکزامبورگ برای توسعه رایزنی‌های دوجانبه را اعلام و از احیای برجام حمایت کرد.