۰ نفر

برنامه سخنرانی سران کشور‌ها در نشست مجمع عمومی سازمان ملل

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 564494
برنامه سخنرانی سران کشور‌ها در نشست مجمع عمومی سازمان ملل

وبسایت سازمان ملل برنامه زمانی سخنرانی سران کشور‌ها در روز اول هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را منتشر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وبسایت سازمان ملل متحد فهرست و برنامه زمانی سخنرانی سران کشور‌ها در اولین روز هفتاد و ششمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل را منتشر کرد. بر اساس این برنامه زمانی، این نشست امروز (سه شنبه) از ساعت ۹ صبح به وقت محلی (ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران) آغاز می‌شود.

قابل ذکر است که ابراهیم رئیسی،  رئیس جمهور کشورمان نیز در اولین روز این نشست با پیامی از پیش ضبط شده سخنرانی خواهد داشت.

پس از گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد و اظهارات رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روسای جمهور کشور‌ها در نوبت اول (صبح به وقت محلی) بدین ترتیب سخنرانی خواهند کرد: برزیل، آمریکا، مالدیو، کلمبیا، قطر، اسلواکی، پرتغال، قرقیزستان، لیتوانی، ازبکستان، کنگو، ایران، شیلی، کره جنوبی، ترکیه، سوئیس و چین.

در این میان سران کشور‌های ایران، چین، قرقیزستان، ازبکستان و اسلواکی حضور نداشته و با پیام‌هایی از پیش ضبط شده و با مدت زمان ۱۵ دقیقه‌ در این مجمع حضور خواهند داشت.

جلسه بعد از ظهر این مجمع نیز از ساعت ۱۵ به وقت محلی (۲۳:۳۰ به وقت ایران) با سخنرانی دیگر سران کشور‌ها ادامه خواهد یافت.

قابل ذکر است که هر یک از کشور‌های عضو سازمان ملل ۱۵ دقیقه برای سخنرانی فرصت دارند.  

جلسه بعد از ظهر مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی (۲۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز می‌شود. سخنرانی‌های نوبت دوم به ترتیب عبارتند از: کرواسی، مصر، پرو، ترکمنستان، فنلاند، فیلیپین، رواندا، آرژانتین، پالائو،کاستاریکا، لهستان، اکوادور، لتونی، بلغارستان، زامبیا، مجارستان، آفریقای مرکزی و سومالی.