۰ نفر

وزیر خارجه هند خبر داد؛

آمادگی هند برای ارسال فوری واکسن‌ های تعهدشده برای ایران

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۲۶
کد خبر: 564492
آمادگی هند برای ارسال فوری واکسن‌ های تعهدشده برای ایران

وزیر خارجه هند در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک ضمن دعوت مجدد از همتای ایرانی برای سفر به دهلی نو، آمادگی دولت متبوعش را برای ارسال فوری واکسن‌هایی که به ایران تعهد داده بود اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته در رأس هیأتی وارد نیویورک شد، در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، امروز (سه‌شنبه) با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین ضمن مرور روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، بر ضرورت گسترش رایزنی‌ها برای ارتقای روابط تجاری و نهایی کردن مذاکرات در جریان در خصوص تامین واکسن تأکید کردند.

در این دیدار ضمن گفت‌وگو در خصوص آخرین وضعیت افغانستان، بر ضرورت تحقق اراده مردم و تشکیل دولت فراگیر و اجتناب از دخالت خارجی تأکید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری و برگزاری کمیسیون‌های مشترک کنسولی و اقتصادی، بر ضرورت نهایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور و همکاری در حوزه انرژی تأکید کرد.

جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار آغاز روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های را تبریک گفت و از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به دهلی نو مجددا دعوت کرد.

وی همچنین آمادگی دولت متبوع خود را برای ارسال فوری واکسن‌های تعهد شده و در حال مذاکره اعلام کرد.