۰ نفر

رییسی در دیدار با رییس جمهور قزاقستان مطرح کرد؛

تحولات افغانستان موضوع مشترک همه کشورهای منطقه / به دنبال مذاکرات نتیجه بخش هستیم

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبر: 562991
تحولات افغانستان موضوع مشترک همه کشورهای منطقه / به دنبال مذاکرات نتیجه بخش هستیم

رییس جمهور با بیان اینکه ایران و قزاقستان ظرفیت‌های متنوع و متعدد اقتصادی برای ارتقای سطح تعاملات و همکاری‌های مشترک دارند، گفت: کارگروه‌های مشترک می‌توانند این ظرفیت‌ها را در قالب روابط راهبردی در بخش‌های مختلف شناسایی و عملیاتی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز جمعه در دومین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار "قاسم توقایف" رییس جمهور قزاقستان که با حضور وی در اقامتگاه رییس جمهور کشورمان برگزار شد، تحولات افغانستان را موضوع مشترک همه کشورهای منطقه عنوان کرد و افزود: مشکلات افغانستان صرفا با تشکیل دولتی فراگیر و با مشارکت همه اقوام و گروه ها که بتواند صلح و ثبات را در این کشور برقرار کند و پرهیز کشورهای خارجی از مداخله در امور افغانستان حل و فصل خواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه ایران به دنبال حل و فصل مساله هسته ای از طریق گفتگو است، تاکید کرد: البته چنانکه پیش تر نیز اعلام شده است، مذاکره را برای مذاکره نمی خواهیم و به دنبال مذاکراتی هستیم که به حل مساله و رسیدن به نتیجه منجر شود.

رییس جمهور قزاقستان نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش علاقمند به تقویت روابط و تعاملات خود به ویژه در عرصه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: خطوط ارتباطی و ترانزیتی با محوریت بندر چابهار می تواند محور توسعه روابط اقتصادی بین ایران و کشورهای آسیای میانه باشد.

قاسم توقایف افزود: قزاقستان هم کاملا با نظر جمهوری اسلامی ایران موافق بوده و تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه گروه ها و اقوام را تنها راهکار حل و فصل مسائل و مشکلات افغانستان می داند.