۰ نفر

آمریکا پنج نفر را به اتهام ارتباط با القاعده تحریم کرد

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۲۰
کد خبر: 562964
آمریکا پنج نفر را به اتهام ارتباط با القاعده تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد پنج نفر را به اتهام حمایت از فعالیت‌های مالی القاعده تحریم کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت آمریکا روز پنجشنبه پنج نفر را به اتهام حمایت مالی گروه تروریستی القاعده تحریم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «آندریا گاکی» مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: «این تحریم‌های هدفمند تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا در ممانعت از تأمین مالی القاعده را برجسته می‌سازد».

این مقام آمریکایی افزود: «ما به همکاری با شرکای خارجی از جمله ترکیه ادامه می‌دهیم تا شبکه‌های حمایت مالی از القاعده را آشکار و مختل کنیم».

این لیست تحریمی شامل یک وکیل مصری ساکن ترکیه است که به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، طیفی از فعالیت‌های القاعده در ترکیه را تسهیل می‌کرده است. در این لیست، اسامی یک واسطه مالی اهل مصر و سه شهروند ترکیه نیز به چشم می‌خورد.

ماه گذشته نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ۲ نهاد و ۳ شخص را به دلیل آن‌که تسهیل‌گران مالی القاعده در سوریه و ترکیه بوده‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در 11 سپتامبر ۲۰۰۱ ، اعضای القاعده 2 فروند هواپیمای تجاری ربوده شده را به مرکز تجارت جهانی در «نیویورک» و هواپیمای دیگر را به قسمت غربی پنتاگون در نزدیکی شهر «واشنگتن دی سی» زدند. چهارمین هواپیمای ربوده شده نزدیک شهر «پیتسبورگ» در ایالت پنسیلوانیا سقوط کرد. در این حملات نزدیک به ۳۰۰۰ نفر کشته شدند. ۱۵ نفر از ۱۹ عامل این وقایع، ملیت سعودی داشتند.