۰ نفر

طی بیانیه ای هشدار آمیز؛

وزارت خارجه روسیه واشنگتن را تهدید کرد

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۵۸
کد خبر: 562929
وزارت خارجه روسیه واشنگتن را تهدید کرد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نسبت به آنچه دخالت آمریکا در انتخابات این کشور عنوان شده است، اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه هشدار داد که اقداماتی را برضد آمریکا به دلیل آنچه «دخالت در انتخابات» عنوان شده است، انجام خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ وزارت خانه مذکور همچنین یادآور شد که موضع خود را درباره دخالت در امور داخلی این کشور برای وزارت خارجه آمریکا مشخص کرده است.

طبق اعلام این وزارتخانه، مسکو شواهدی «غیر قابل انکار» در مورد نقض قوانین روسیه توسط پلتفرم‌های اینترنتی آمریکایی در رابطه با انتخابات آینده در روسیه را در دست دارد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جریان جلسه توجیهی خود گفت: همانطور که می‌دانید، صبر طرف روسی که تا کنون از ایجاد موانع در برابر تجارت آمریکا در روسیه خودداری کرده است، نامحدود نیست.

مسکو همچنین متعهد شد که به مداخله «غیرقابل قبول» در امور داخلی این کشور در رابطه با گزارش پارلمان اروپا در مورد انتخابات روسیه «شدیدا پاسخ» خواهد داد.

گزارش مذکور پیشتر در روز پنجشنبه منتشر شده بود و در آن ادعا شده بود که اتحادیه اروپا باید «تلاش روسیه و چین را برای تضعیف دموکراسی در سراسر جهان و بی ثبات کردن نظم اروپایی ایجاد موازنه کند».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته به خبرنگاران گفت که مسکو این گزارش را به دلیل عدم تماس برای برقراری گفتگو و حل اختلافات موجود از طریق ارتباط، تأسف انگیز می‌داند.