۰ نفر

در آستانه تجمع گروه های افراطی؛

پلیس کنگره از پنتاگون تقاضای کمک کرد

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵
کد خبر: 562927
پلیس کنگره از پنتاگون تقاضای کمک کرد

وزارت دفاع آمریکا می گوید در آستانه تجمع اعتراضی گروه های راست افراطی، پلیس کنگره از این نهاد تقاضای کمک کرده و این مسئله در دست بررسی است.

به گزارش هیل، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون می گوید که وزارت دفاع آمریکا درخواستی از پلیس کنگره برای کمک در خصوص اعتراضات برنامه‌ریزی شده آخر هفته، دریافت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ وی درباره این درخواست توضیح بیشتری نداد اما گفت که مقامات پنتاگون در حال تجزیه و تحلیل آن هستند و چنانچه مورد تائید و پشتیبانی باشد؛ این کار انجام خواهد شد.

قرار است روز شنبه گروه های راست گرا در اعتراض به اتهامات مطرح شده علیه ۶۰۰ نفر از حامیان دونالد ترامپ که در ماجرای حمله به کنگره دخیل بودند؛ مقابل ساختمان قوه مقننه آمریکا تجمع کنند. این در حالی است که مقامات امنیتی و رهبران کنگره به دنبال کسب اطمینان از این هستند که مبادا این تجمع آن‌ها را غافلگیر کند و حوادث روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ تکرار شود.

پلیس کنگره همچنین دوربین‌های امنیتی موقت با فناوری پیشرفته را نصب کرده تا بتواند دید وسیع‌تری از محوطه ساختمان قوه مقننه داشته باشد.

کربی در پاسخ به این پرسش که پلیس کنگره چه تعداد پرسنل درخواست کرده و آنها چه وظایفی را برعهده خواهند گرفت؛ گفت: بحث از تعداد زیاد و قابلیت خاصی در میان نیست و فکر می‌کنم بیشتر در قالب حمایت نیروی انسانی باشد.

گارد ملی پیشتر هم در ماجرای حمله به کنگره در تاریخ شش ژانویه (۱۷ دی) به کمک پلیس کنگره آمد. این در حالی است که از چندی قبل کار نصب دوباره حصار در اطراف کنگره آغاز شده است.