۰ نفر

سخنگوی کاخ سفید:

ورود اتباع افغان به آمریکا متوقف شد

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۳۹
کد خبر: 561079
ورود اتباع افغان به آمریکا متوقف شد

به درخواست مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا، ورود اتباع افغان به خاک این کشور متوقف شد.

به گزارش پی تی ان؛ آمریکا، ورود اتباع افغانی به خاک این کشور را به حال تعلیق درآورد. این گزارش می‌افزاید سخنگوی کاخ سفید با اعلام این مطلب بیان کرد: به دلیل شناسایی چهار مورد سرخک ورود اتباع افغان به درخواست مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا متوقف شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، جن ساکی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره توقف انتقال افغان‌ها به آمریکا گفت: پرواز‌ها به آمریکا به درخواست مرکز کنترل و پیشگیری به صورت موقت متوقف شده است، زیرا چهار مورد سرخک در بین افغان‌هایی که اخیرا وارد آمریکا شدند، شناسایی شد.

وی ادامه داد: این افراد در قرنطینه به سر می‌برند و بر اساس دستورالعمل سلامت عمومی، مرکز کنترل و پیشگیری در حال بررسی است. همه افغان‌هایی که اخیرا وارد می‌شوند باید به عنوان شرط ورود به آمریکا واکسن سرخک دریافت کنند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با فشار قانون گذاران این کشور و گروه‌های مدافع حقوق بشر برای کمک به همکاران افغان در جنگ ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان روبرو شده است.

مدافعان حقوق بشر نگرانند که افغان‌ها در معرض حملات طالبان قرار گیرند. در همین حال ۶ کشور عضو اتحادیه اروپا همزمان با تحولات افغانستان، با ارسال نامه‌ای به نهاد اجرایی این اتحادیه نسبت به توقف روند اخراج آن دسته از پناهجویان افغان که درخواست پناهندگی آنها رد شده، هشدار دادند.