۰ نفر

لاوروف: روسیه نسبت به تحولات افغانستان هوشیار است

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۴۶
کد خبر: 561064
لاوروف: روسیه نسبت به تحولات افغانستان هوشیار است

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه وضعیت کنونی در افغانستان به کشورهای همجوار آن سرایت نخواهد کرد، بر لزوم حفظ هوشیاری نسبت به تحولات افغانستان تأکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه می‌گوید که از نظر مقامات مسکو وضعیت کنونی افغانستان به کشورهای همجوار آن سرایت نمی‌کند، اما با این حال باید نسبت به تحولات این کشور هوشیار و مراقب بود.

این سیاستمدار روس با اشاره به تداوم همکاری مقامات مسکو با کشورهای آسیای مرکزی در خصوص افغانستان، افزود که روسیه قصدی برای اعزام یک هیأت رسمی جهت شرکت در مراسم تحلیف دولت موقت طالبان ندارد.

وی به صراحت در این باره گفت: «صادقانه به شما می گویم، ما هرگز قصد نداشتیم به رهبری روسیه توصیه کنیم که جهت شرکت در مراسم تحلیف یک هیأت از مسکو اعزام کند».

به اعتقاد لاوروف، حضور سفیر روسیه در این مراسم تحلیف، به عنوان نماینده کشور کافی است. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تأکید کرد که سفارت کشورش در کابل همچنان در حال فعالیت است و اطلاعات بسیار مفیدی ارائه می‌کند.

این در حالی است که یک منبع آگاه در گروه طالبان روز چهارشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که این گروه از کشورهای ایران، روسیه، چین، قطر، ترکیه و پاکستان برای شرکت در مراسم تحلیف دولت موقت افغانستان به سرپرستی «ملأ محمد حسن آخوند» دعوت کرده است. اما یک روز بعد طالبان به طور رسمی اعلام کرد که این مراسم تحلیف لغو شده است.