۰ نفر

تشریح جزییات سفر پارلمانی ایران به وین

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۵۲
کد خبر: 560862
تشریح جزییات سفر پارلمانی ایران به وین

عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین گفت: هیأت پارلمانی ایران در پنجمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در وین ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل مختلف از جمله بحث حمایت از ملل منطقه در حاشیه این اجلاس با 12 هیأت پارلمانی دیدار و مسائل مختلف را در این دیدار مورد پیگیری قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین در، گفت: پنجمین اجلاس اتحادیه بین‌‌المجالس جهانی (IPU) با حضور هیأت‌های پارلمانی از 115 کشور برگزار شد که 95 هیأت در سطح رئیس مجلس و مابقی در سطح نایب رئیس و نیز هیأت‌های پارلمانی در این دوره از اجلاس حضور داشتند.

وی افزود: در این دوره از اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی موضوع کرونا و موضوع افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و علی‌رغم اینکه سخنرانان با اشاره به موضوع افغانستان اشاره‌ای به اقدامات ایران در قبال همسایه شرقی خود نداشتند هیأت پارلمانی ایران به تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مورد افغانستان پرداخت.

عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین اظهار داشت: هیأت پارلمانی ایران ضمن تشریح اقدامات ایران در قابل افغانستان برای حاضران در این اجلاس تشریح کرد که تاکنون 3 میلیون افغانی به صورت رسمی و 5 میلیون نفر به صورت غیر رسمی در ایران پناه داده شدند و ایران همواره در کنار ملت افغانستان بوده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: هیأت پارلمانی ایران تأکید کرد که سازمان‌های بین‌المللی باید از کشورهای متجاوزی که همواره حقوق ملت افغانستان را زیر پا گذاشته است فاصله بگیرند و به حمایت از ایران به خاطر کمک به افغانستان بپردازند.

وی افزود: در این دوره از اجلاس نماینده کشور یمن که در واقع نماینده دولت مستعفی این کشور بود ایران را متهم به تروریست کرد که هیأت پارلمانی ایران ضمن تشریح واقعیات رخ داده در یمن عنوان کرد که کشور ایران همیشه در کنار ملت یمن بوده و اقدامات تروریستی و غیر انسانی از سوی کشورهای متجاوز به یمن همواره مشاهده شده است.

عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین اظهار داشت: هیأت پارلمانی در دیدار با هیأت پارلمانی روسیه موضوع وام 5 میلیارد دلاری این کشور به ایران برای امور زیرساختی که پیش از این صحبت‌های اولیه در مورد آن انجام شده بود را مورد پیگیری قرار داد و مباحثی راجع به این موضوع در این دیدار انجام شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: همچنین در نشست با هیأت پارلمانی روسیه بحث عضویت دائمی ایران در پیمان شانگهای مطرح شد و هیأت روسی قول داد که این موضوع را در اجلاس پیمان شانگهای که در 25 شهریور برگزار می‌شود به طور جد مورد پیگیری قرار دهد و به انجام برساند.