۰ نفر

با اعلام از سوی سخنگوی کاخ سفید؛

آمریکا تائید کابینه طالبان در افغانستان را رد کرد

۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 560722
آمریکا تائید کابینه طالبان در افغانستان را رد کرد

سخنگوی کاخ سفید در نشست روزانه خود با خبرنگاران به موضوعات مرتبط با افغانستان اشاره کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست روزانه خود با خبرنگاران در کاخ سفید به موضوعات مرتبط با افغانستان اشاره کرد.

سخنگوی کاخ سفید درباره افغانستان گفت: به تلاش‌های همیشگی خود ادامه می‌دهیم تا فشار را بر طالبان افزایش دهیم و این گروه به اتباع آمریکا و کسانی که اوراق اقامت دائم و اسناد درست دارند را اجازه خروج از افغانستان بدهد، هرچند در حال حاضر واشنگتن در جلوگیری از پرواز هواپیماها از فرودگاه کابل هیچ نقشی ندارد، چون ما در آنجا حضور میدانی نداریم و این کاری نیست که دولت آمریکا انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه، تائید دولت طالبان در افغانستان از سوی آمریکا را رد کرد و گفت: کابینه طالبان یک کابینه موقت است که هیچکس در این دولت، نه رییس جمهور نه هیچکس در تیم امنیت ملی حضور ندارد.

پیش از این، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی درباره فرار اشرف غنی از افغانستان مدعی شده بود که واشنگتن هیچ کمکی در این ارتباط به اشرف غنی نداشته است.

بلینکن درباره فرار رییس جمهور پیشین افغانستان گفت: یک شب پیش از آنکه اشرف غنی افغانستان را ترک کند، با او درباره کارهایی که در دوحه انجام شده بود، گفتگو کردم.

وزیرخارجه آمریکا گفته است که آخرین گفتگویش با غنی درباره انتقال قدرت بوده و غنی در آن تماس تلفنی مدعی شده بود که اگر در کارش موفق نشود، آماده است تا زمان مرگش بجنگد، اما ناگهان در کمتر از ۲۴ ساعت از افغانستان خارج شد.