۰ نفر

نشست وزیر امور خارجه با مدیران مسئول رسانه های کشور

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۱۰
کد خبر: 560578
نشست وزیر امور خارجه با مدیران مسئول رسانه های کشور

وزیر امور خارجه در نشستی با حضور مدیران مسئول رسانه‌های کشور گفت: دیپلماسی رسمی بدون توجه به دیپلماسی رسانه‌ای به میزان زیادی ناموفق خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) میزبان جمع قابل توجهی از مدیران مسئول رسانه‌های کشور در محل وزارت امور خارجه بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار صمیمانه، تعامل با رسانه‌ها را یکی از بندهای میثاق نامه کابینه آیت‌الله رییسی، رییس جمهور عنوان و تصریح کرد: دیپلماسی رسمی بدون توجه به دیپلماسی رسانه‌ای به میزان زیادی ناموفق خواهد بود. 

وی با اشاره به تخصص برخی از اصحاب قلم و تحلیلگران رسانه‌ای، نقدها و راهکارهای آنان را چراغ راه و کمک کننده به دستگاه دیپلماسی کشور توصیف و بر لزوم ارتباط مداوم با رسانه‌ها تأکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با تأکید بر استفاده همزمان از تجربه پیشکسوتان حوزه دیپلماسی و نیروهای جوان و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در دوره جدید، سیاست‌های دولت سیزدهم را در خصوص برخی از موضوعات سیاست خارجی، با محوریت تحولات افغانستان، روابط با برخی از کشورهای منطقه و مذاکرات وین تشریح کرد. 

امیرعبداللهیان دیپلماسی اقتصادی را بخش قابل توجهی از برنامه‌های وزارت امور خارجه در این دوره برشمرد و تصریح کرد: دولت سیزدهم ضمن توجه به مذاکره حکیمانه در قالب سیاست خارجی متوازن و هوشمند، دیپلماسی اقتصادی و پیگیری امور این حوزه برای تامین نیازها و منافع ملت ایران، فارغ از نتایج مذاکرات را به صورت جدی در دستور کار وزارت امور خارجه قرار داده است. 

در این نشست برخی از مدیران مسئول رسانه‌های کشور نیز ضمن تبریک به امیرعبداللهیان و آرزوی موفقیت برای وی، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در حوزه سیاست خارجی را مطرح کرده و بر لزوم تداوم ارتباط سازنده و هم افزایی رسانه‌ها با دستگاه دیپلماسی به منظور تحقق هر چه بیشتر منافع ملی تاکید کردند.