۰ نفر

اتحادیه اروپا؛

اسامی کابینه با وعده طالبان مغایرت دارد

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۲۰
کد خبر: 560573
اسامی کابینه با وعده طالبان مغایرت دارد

اتحادیه اروپا از دولت موقتی که طالبان در افغانستان تشکیل داده، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه از دولت موقتی که طالبان در افغانستان تشکیل داده، انتقاد کرد و آن را نه «فراگیر» و نه «نماینده» تنوع قومی و مذهبی این کشور دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ یک سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در واکنش به دولتی که طالبان در افغانستان تشکیل داده، گفت: «پس از بررسی اولیه اسامی اعلام شده، می‌توان فهمید که این اسامی با آنچه ما انتظار داشتیم و طالبان در هفته‌های گذشته وعده داده بود مغایرت دارد و به تشکلی فراگیر که نماینده تنوع قومی و مذهبی غنی افغانستان باشد، شباهتی ندارد».

در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که هفته گذشته برگزار شد، ۲۷ کشور اروپایی بر لزوم تشکیل دولت انتقالی «فراگیر و مردمی» در کابل تأکید کردند.

این سخنگو خاطرنشان کرد: «این یکی از پنج شرطی است که برای برقراری روابط بین بلوک اروپا و دولت جدید افغانستان گذاشته شد».

پس از خروج عجولانه و آشفته نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌ جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند.

طالبان روز گذشته کابینه دولت خود را اعلام کرد.