۰ نفر

طالبان: سازمان ملل وعده ادامه کمک‌ های بشردوستانه را داده است

۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۱
کد خبر: 559692
طالبان: سازمان ملل وعده ادامه کمک‌ های بشردوستانه را داده است

طالبان در پی یک دیدار علنی با مارتین گریفیتس نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه اعلام کرد که سازمان ملل وعده ادامه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان را داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سهیل شاهین سخنگوی طالبان در صفحه توئیتر خود ضمن اشاره به دیدار «ملا عبدالغنی برادر» رییس دفتر سیاسی گروه با گریفیتس نوشت که هیات سازمان ملل وعده ادامه کمک بشر دوستانه به مردم افغانستان را داده و خواستار کمک بیشتر به افغانستان در نشست آینده کشورهای اهدا کننده (در ۱۳ سپتامبر) شده است.

وی اضافه کرد که هیات "امارت اسلامی افغانستان" ضمن قدردانی از هیات سازمان ملل به آنها قول همکاری و تدارک امکانات لازم را داد.

پیشتر استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که گریفیتس درباره مسائل بشر دوستانه با مقامات طالبان دیدار و گفت وگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، نماینده سازمان ملل بر تعهد جوامع بشردوستانه برای ارائه کمک ها و حمایت های بی‌طرفانه و مستقل به میلیون ها نفر از مردم نیازمند افغانستان تاکید کرد.

به گفته دوجاریک، مقامات طالبان در این دیدار متعهد به تضمین و تامین امنیت کارکنان، دسترسی به افراد نیازمند و آزادی حرکت آنها شدند.

نشست سازمان ملل متحد برای کمک به افغانستان و پیشگیری از فاجعه قریب الوقوع انسانی در این کشور آسیای میانه، روز ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) در ژنو برگزار خواهد شد. این نشست درحالی برگزار می شود که برخی قدرتمندترین کشورهای عضو این نهاد، اصلی ترین عوامل بروز شرایط کنونی افغانستان هستند.