۰ نفر

رییس دفتر سیاسی طالبان؛

طالبان خواهان تشکیل دولت فراگیر است

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۴۲
کد خبر: 559276
طالبان خواهان تشکیل دولت فراگیر است

رییس دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که این گروه در حال تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ؛ الجزیره نوشت، ملا عبدالغنی برادر روز شنبه افزود: به مردم اطمینان می‌دهم که برای بهبود شرایط زندگی آنها تلاش می‌کنیم و دولت در قبال همه مسئول خواهد بود و امنیت را تأمین خواهد کرد زیرا این امر برای توسعه اقتصادی نه تنها در افغانستان بلکه در کل جهان ضروری است.  

برادر توضیح داد امنیت برای آغاز پروژه‌های بزرگ اقتصادی در افغانستان ضروری است.  

وی گفت: "اگر بتوانیم امنیت را تأمین کنیم، بر مشکلات دیگر غلبه خواهیم کرد و از اینجا چرخ پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد. "

بر پایه این گزارش، دو هفته پس از تصرف کابل و پایان جنگ ۲۰ ساله، اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی قرار دارد، از این رو طالبان در تکاپوی سازماندهی قدرت خود هستند تا هر چه سریعتر اقتصاد این کشور را احیا کنند.  

"رویترز" روز گذشته اعلام کرد که برادر رییس دفتر سیاسی طالبان، رهبری دولت جدید در افغانستان را بر عهده خواهد داشت.  

بر اساس گزارش رویترز، ملا محمد یعقوب پسر ملا عمر رهبر و بنیانگذار طالبان و شیر محمد عباس ستانکزی عهده‌دار مناصب عالی در دولت جدید افغانستان خواهند بود.  

عبدالغنی برادر زمانی که طالبان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ بر افغانستان حکومت می‌کرد، معاون وزیر دفاع افغانستان بود. پس از سقوط دولت طالبان، برادر به عنوان فرمانده ارشد نظامی این گروه فعالیت می‌کرد و مسئول حملات گروه طالبان به نیروهای ائتلاف غرب در این کشور بود.  

وی در سال ۲۰۱۰ در پاکستان دستگیر و زندانی شد. پس از آزادی در سال ۲۰۱۸، برادر ریاست دفتر سیاسی طالبان در دوحه را بر عهده گرفت و به یکی از برجسته‌ترین چهره‌های مذاکرات این گروه با آمریکا تبدیل شد و سال گذشته توافقنامه صلح طالبان با آمریکا را در پایتخت قطر امضا کرد.