۰ نفر

چین هشدار داد همکاری تغییر اقلیمی با آمریکا در خطر تنش‌ سیاسی است

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸
کد خبر: 558679
چین هشدار داد همکاری تغییر اقلیمی با آمریکا در خطر تنش‌ سیاسی است

دیپلمات ارشد چین به ایالات متحده هشدار داد که تنش‌های سیاسی میان پکن و واشنگن می‌تواند تلاش‌های این دو تولیدکننده بزرگ گازهای گلخانه‌ای در جهان در زمینه مبارزه علیه تغییرات اقلیمی را تضعیف کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وانگ یی،‌ وزیر خارجه چین در ویدیو کنفرانسی به جان کری، نماینده تغییرات اقلیمی آمریکا گفت که تلاش‌های مشترک دو طرف برای مقابله با گرم شدن جهانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،او گفت: همکاری اقلیمی چین – آمریکا نمی‌تواند از فضای بزرگتر روابط چین – آمریکا جدا شود.  

وانگ تاکید کرد: ما صداقت خودمان را نشان داده‌ایم. هر کسی که با شما ملاقات کند باید دو هفته در قرنطینه بماند اما ما حاضریم بهای آن را بپردازیم تا درباره همکاری با آمریکا در زمینه مسائل مورد دغدغه گفت‌وگو کنیم.

جان کری هم به وانگ یی گفت، واشنگتن همچنان به کار با دیگر کشورها برای مقابله با بحران اقلیمی متعهد است و چین را به انجام کار بیشتر به منظور کاهش آلاینده‌ها ترغیب کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: جان کری تاکید کرد که ایالات متحده همچنان به همکاری با جهان در زمینه مقابله با بحران آب و هوایی متعهد است و این مساله‌ای است که باید با جدیت و فوریت مورد رسیدگی قرار بگیرد و همچنین از چین خواسته شد تا گام های بیشتری برای کاهش آلاینده‌ها بردارد.