۰ نفر

یائیر لاپید؛

جهان به طرحی جایگزین برای برجام نیاز دارد

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵
کد خبر: 558510
جهان به طرحی جایگزین برای برجام نیاز دارد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که جهان به طرحی جایگزین برای توافقنامه هسته‌ای ایران نیاز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  جروزالم پست نوشت، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در قدس مدعی شد که این رژیم قصد ندارد غزه را در محاصره و تنگنا قرار دهد، ولی در عین حال نمی‌خواهد مورد حمله بمب و موشک قرار بگیرد.

وی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز مدعی شد: جهان باید برنامه جایگزینی به جای برنامه هسته‌ای ایران پیدا کند. ایران می‌داند اگر به غنی‌سازی خود ادامه دهد تهدیداتی پیرامون آن خواهد بود.

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی درمورد سیاست خارجی دولت بایدن نیز اظهار نظر کرده و ضمن انتقاد از بازگشایی کنسول‌گری آمریکا در قدس اشغالی و افزایش روابط با فلسطین، چنین اقدامی را نامناسب ارزیابی کرد.

وی مسئله حرکت نفتکش‌های حامل سوخت ایران به سوی لبنان را یک مسئله امنیتی دانست و گفت: موضوع کشتی حامل سوخت ایران که به سمت لبنان حرکت کرده، موضوعی امنیتی است و بر این اساس و چارچوب بررسی خواهد شد.

لاپید همچنین از بازگشایی دفتر نمایندگی جدید رژیم صهیونیستی در بحرین خبر داد و در انتهای سخنان مداخله جویانه خود، ابراز امیدواری کرد که در آینده دولت موثرتری در لبنان تشکیل شود.

این درحالی است که پایگاه خبری آکسیوس اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با جو بایدن در واشنگتن به رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شد تا مخالفت آشکار با توافق هسته‌ای ایران نداشته باشد.