۰ نفر

یک مسئول طالبان؛

طالبان به کمک نظامی نیاز ندارد

۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۳۶
کد خبر: 557900
طالبان به کمک نظامی نیاز ندارد

یک مسئول طالبان با اشاره به آمادگی این جنبش برای تأمین امنیت فرودگاه کابل گفت که نیروهای خود را از دو روز پیش در این فرودگاه مستقر کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک منبع مسئول در جنبش طالبان امروز دوشنبه بر تأمین امنیت فرودگاه کابل تأکید کرد.

وی که به نامش اشاره‌ای نشده است، به شبکه خبری الجزیره گفت: «پس از خروج نیروهای آمریکایی، آماده هستیم که امنیت فرودگاه کابل را تأمین کنیم».

این منبع تأکید کرد: «نیروهای ویژه خود را از دو روز پیش در این فرودگاه مستقر کرده‌ایم».

وی در عین حال گفت که «به کمک نظامی هیچ طرفی نیاز نداریم و اگر به این مسئله در یک جای دیگر، نیازی وجود داشته باشد، مسئله را بررسی خواهیم کرد».

در همین ارتباط، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروزگفت که گروه طالبان خروج کامل نیروهای خارجی از فرودگاه کابل را که به زودی اتفاق خواهد افتاد، خوشبینانه می‌داند.

وی تأکید کرد که طالبان قصد دارد کنترل کامل این فرودگاه را به دست گیرد؛ هر چند. که ایالات متحده آمریکا قبلاً برخی از بخش‌های فرودگاه را تخلیه کرده و آن قسمت‌ها در حال حاضر تحت کنترل طالبان هستند.

همچنین یک مقام گروه طالبان گفت که کارشناسان فنی و مهندسان این گروه آماده‌اند تا پس از خروج نیروهای آمریکایی، کنترل فرودگاه کابل را برعهده بگیرند.

این مقام طالبان گفت: «ما منتظر خروج آمریکایی‌هایی هستیم تا کنترل کامل را به دست آوریم.»

«سهیل شاهین» سخنگوی سیاسی طالبان در قطر هم در سخنانی ایجاد منطقه امن (پیشنهاد انگلیس و فرانسه) در افغانستان را رد کرد و آن را غیرضروری خواند.

طبق اولتیماتوم گروه طالبان، نظامیان خارجی باید تا پایان روز ۳۱ اوت ۲۰۲۱ (نهم شهریور) از افغانستان خارج شوند.