۰ نفر

حمله پهپادی آمریکا به اطراف فرودگاه کابل

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۳۰
کد خبر: 557574
حمله پهپادی آمریکا به اطراف فرودگاه کابل

رسانه‌ها از حمله هوایی آمریکا به اطراف کابل به بهانه هدف قرار دادن اعضای وابسته به داعش خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منابع خبری عصر یکشنبه به وقت تهران از حمله هوایی آمریکا به شهر کابل در افغانستان به بهانه هدف قرار دادن اعضای داعش خبر دادند.

خبرنگار نشریه آمریکایی «فارن پالسی» در توییتی نوشت که دو مقام پنتاگون گفته‌اند که آمریکا حمله هوایی در کابل انجام داده است. دو مقام آمریکا  به خبرگزاری انگلیسی «رویترز»  گفتند که  آمریکا به موضعی در کابل حمله کرده است. این مقام‌ها گفته‌اند که این حمله شبه نظامیان مظنون داعش شاخه خراسان را هدف قرار داده است.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز گزارش داد که در حمله موشکی به ساختمان مسکونی در کابل، یک کودک کشته و سه نفر مجروح  شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقام‌های آمریکا نوشت، هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به چند بمب گذار انتحاری در مسیر فرودگاه کابل حمله کرد.

این در حالی است که پنجشنبه گذشته وقوع یک انفجار قوی مقابل یکی از دروازه‌های فرودگاه کابل جایی که مردم زیادی در آنجا تجمع کرده بودند، منجر به کشته و زخمی شدن ۱۷۰ تن شد. در این حمله ۱۳ نظامی آمریکایی نیز بر اثر این انفجار کشته شدند.

پس از این انفجار، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که فرماندهان آمریکایی به وی اطلاع داده‌اند که احتمال حمله در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالا خواهد بود.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

با تصرف سریع‌تر از حد انتظار کابل از سوی گروه طالبان، آمریکا و متحدانش روند خروج از افغانستان را به شکلی سراسیمه و بی‌نظم تسریع کرده‌اند و فرودگاه کابل که در تحت کنترل آن‌ها قرار دارد با هرج و مرج گسترده مواجه است.